Monitor.co.me

POKORAVANJE JAVNOG SERVISA: Putuj Evropo

E-mail Ispis PDF
vladan micunovicBitka za RTCG nastavljena je na ovonedjeljnoj sjednici Savjeta te medijske kuće. Ishod je gotovo izvjestan imajući u vidu da je vladajuća partija već preuzela ovo tijelo. Do uspostavljanja ponovne pune kontrole DPS-a nad nekadašnjom državnom televizijom, ostalo je da novi Savjet smijeni nepodobni menadžment – generalnu direktoricu Andrijanu Kadiju i direktora RTCG Vladana Mićunovića. Sve ide ka tome.

Očekivalo se da bi se to moglo desiti na posljednjoj sjednici, na kojoj se raspravljalo o cjelokupnom radu menadžmenta i to kroz analizu rada marketinga, projekata, ugovora... To se nije desilo. Ali je postalo potpuno očito da novi članovi Savjeta nijesu slučajno izabrani, nakon što su nezakonito razriješeni oni koji nisu bili po vilji vlastima.

Goran Sekulović, koji je u Savjet ušao umjesto Gorana Đurovića, optužio je Kadiju i Mićunovića da su opozicija državi i da vode specijalni rat protiv Savjeta. „Oni su dio opozicije koja nije opozicija vlasti, nego opozicija državi. Oni sa na tasu vage antidržavne koalicije", kazao je Sekulović tokom rasprave o rezutatima menadžmenta. Nakon toga Andrijana Kadija je uzvratila sa – ,,Sram vas bilo" i napustila nakratko sjednicu. Sekulović je dodatno optužio Kadiju da njen rad ,,nemoralan, korumpiran i neprofesionalan iako je njeno opravdanje da radi po zakonu".

Vladan Mićunović, direktor RTCG za Monitor kaže da je njegov dominantan osjećaj na sjednicama Savjeta u novom sastavu da se nalazi „na višečasovnom isljeđivanju, u nekom političkom procesu". To ranije nije bio slučaj, napominje. ,,Uprkos velikim, često nepremostivim razlikama, članovi prethodnog Savjeta uspijevali su – kako-tako - da održe nivo dijaloga, vodeći računa o interesima Javnog servisa".

Sada je mnogo toga drugačije. „Generalna direktorica RTCG i ja smo izloženi ogromnom, kreiranom pritisku, što se moglo vidjeti i na posljednjoj sjednici Savjeta, gdje su se više puta čule opasne i prijeteće ocjene. Siguran sam da neki članovi Savjeta to namjerno rade, vjerovatno računajući da će nas izdati strpljenje, da će nas izbaciti iz takta i tako natjerati da se povučemo. Ali, i ovom prilikom ponavljam da im to neću priuštiti. Dok budem direktor, uređivačka politika biće kreirana isključivo u Televiziji Crne Gore", poručuje Mićunović.

Sekulović je, ne manje bitno, čuven kao autor romana o višedecenijskom crnogorskom premijeru Milu Đukanoviću pod nazivom Premijer pobjedničkog duha. Dokazani patriota. Mjesto smijenjenog reditelja Nikole Vukčevića, u Savjetu je popounio Igor Jovetić. On dolazi sa privatnog Univerzteta u vlasništvu premijera Đukanovića. Ubrzo je izabran za predsjednika Savjeta, što je ranije bio Vladimir Pavićević. Inače Pavićevićeva inicijativa da Savjet na ovoj sjednici zauzme stav o tome mogu li članovi ovog tijela prisustvovati poliitčkim skupovima – nije prošla (vidi boks).

I konačno, umjesto Ivana Mitrovića koji je u međvremenu podnio ostavku, izabran je Slobodan Pajović, donedavni funkcioner DPS-a. Zbog toga su eskperti Savjeta Evrope u najnovijoj analizi ovdašnje medijske scene preporučili da se prilikom izmjena medijskih zakona razmisli o rješenju da u Savjet RTCG, ali i Savjet Agencije za elektronske medije (AEM) ne mogu ući svježi politički funkcioneri, već da mora postojati neko vrijeme njihovog ,,mirovanja" od politike.

No, da zakoni nijesu brana vladajućoj partiji kad naumi da osvoji vlast, odavno znamo. Prema ocjenama Akcije za ljudska prava, ali i domaćih sudova, smjena Đurovića i Vukčevića bila je nezakonita. Uzalud. Podsjećanja radi, njih dvojica razriješni su sinhronizovanom akcijom Agencije za sprečavanje korupcije (ASK) na čijem je čelu Sreten Radonjić, prijatelj premijera Duška Markovića, i Administrativnog odbora parlamenta koji čini vladajuća većina, na čelu sa Luiđom Škreljom, poslanikom DPS-a. Nedavno prupitan da saopšti kada će pokrenuti postupke protiv ostalih članova Savjeta, za koje je ASK ustvrdila da su prekršili Zakon o sprečavanju korupcije, Škrelja je odgovorio da će i to doći na red. Očito mu se ne žuri kao što je to bio slučaj sa Đurovićem i Vukčevićem, kada je sve sprovedeno hitno, i bez čekanja izjašnjenja suda.

Tea Gorjanc-Prelević je pojasnila za Monitor da su razriješenja morala biti sprovedena prema Zakonu o RTCG, po kom su članovi Savjeta i birani. To stanovište potvrdio je i sud. Uzalud.

Da je na RTCG izvršen politički pritisak niko ne spori. Posebno nakon najnovijeg Izvještaja Evropske komiisje o napretku Crne Gore za 2018. godinu u kom se navodi da EK izražava ozbiljnu zabrinutost zbog pritisaka na RTCG i AEM. Da pritisak postoji, nije sporio čak ni potpredsjdnik Vlade Zoran Pažin na prezentovanju izvještaja. On je međutim pokušao da predstavi stvari tako da na RTCG pritisak vrši i opozicija, pozivajući se na analizu JUFREX-a.

Goran Đurović, koji je nakon smjene postao direktor novoosnovnog Media centra, saopštio je da je Pažin citirao netačan navod te analize, kako bi ublažio kritike EK. Đurović je ranije optužio Pažina da stoji iza cijele operacije preuzimanja kontrole DPS-a nad Savjetom.

Evropska komisija nije jedina konstatovala loše stanje kada su medijske slobode ovdje u pitanju. Prema ove sedmice objavljenom izvještaju Reportera bez granica Crna Gora je napredovala za tri mjesta u odnosu na prošlu godinu, ali se i dalje nalazi među zemljama sa ,,problematičnom" slobodom medija. Na 103. je mjestu. U regionu od nas je gora samo Makedonija, koja je na 109. poziciji. Slovenija je na 32. mjestu, BiH na 62, Srbija na 76, Hrvatska na 69, Albanija na 75, a Kosovo na 78. mjestu.

Reporteri bez granica su takođe krajem prošle godine reagovali zbog političkog prtiska DPS-a na RTCG. Razrešenja u Savjetu pominju se i u najnovijem izvještaju Stejt departmenta o ljudskim pravima.

Uzalud opomene sa međunarodnih adresa. DPS gura svoje. Sad u Savjetu RTCG ljubitelji premijera pobjedničkog duha prebrajaju patriotska zrnca. Odustati neće. Ako ih prije sloma javnog servisa ne zaustavimo. Micanjem s vlasti.


Konvencije DPS-a ne smetaju

Bivši predsjednik Savjeta Vladimir Pavićević predložio je da Savjet zauzme stav o tome da li njegovi članovi mogu da prisustvuju konvencijama političkih partija. Taj je njegov predlog odbijen. Pavićević, Milan Radović i Perko Vukotić bili su za, Slobodan Pajović i Sekulović protiv, a Ivan Jovetić, Igor Tomić i Dragana Tripković - uzdržani. Predlog je uslijedio nakon što je član Savjeta Mimo Drašković prisustvovao je promotivnom skupu Mila Đukanovića u Bijelom Polju. Drašković je inače i inicirao smjenu Pavićevića.


Milena PEROVIĆ-KORAĆ

 

pozovi-sprijeci

CEROVO_Monitor_baner_310x60

 

Monitor u novom broju donosi

Monitor broj 1451 / 10.avgust 2018. PRIVATIZACIJA, VALORIZACIJA, KORUPCIJA:Kuda lete Aer...

 

Monitor broj 1450

Monitor broj 1450 / 03.avgust 2018. ĐUKANOVIĆEVI SAVJETNICI:Šaputanja vrijedna milion...

 

Monitor broj 1448

Monitor broj 1448 / 20.jul 2018.     MILO ĐUKANOVIĆ I AMFILOHIJE RADOVIĆ – R...