Povežite se sa nama

OKO NAS

DRŽAVA OVE GODINE NIJE ŠTEDJELA NA PROGRAMU JAVNOG RADA: Za bolju socijalnu sliku ili izborni rezultat

Objavljeno prije

na

Kroz program javnog rada, tokom ove izborne godine, u Crnoj Gori biće zaposleno 704 osoba s evidencije Zavoda za zapošljavanje (ZZZ). Za taj projekat država će izdvojiti 1,13 milona eura. Zapošljavaće se na određeno vrijeme, to jest, na šest mjeseci, kod 111 izvođača i to na poslovima njege starih, personalnih asistenata, zaštite životne sredine, obrazovnih, kulturnih i drugih poslova od javnog interesa.

Prema podacima sa sajta ZZZ, to je znatno više i zaposlenih i novca nego prošle godine. Naime, 2017. godine, ukupna sredstva za program javnog rada bila su manja od 500.000 eura, a zapošljenje je dobilo nešto više od 300 nezaposlenih. Lani je, uglavnom, rad na određeno vrijeme trajao dvostruko kraće nego ove godine.

Prema odluci Upravnog odbora ZZZ o izboru programa i finansiranja javnog rada iz oblasti zaštite životne sredine, obrazovnih, kulturnih i drugih radova od javnog interesa, prošle godine stvoreni su uslovi za zapošljavanje 287 nezaposlenih. To je koštalo oko 209.000 eura. Ove godine u tim oblastima zaposleno je 335 osoba, a izdvojeno više nego duplo novca za finansiranje njihovog rada na određeno vrijeme.

Za program Njega starih ove je godine opredijeljeno skoro 107. 000 eura, čime će se zaposliti 67 lica, dok je lani za istu oblast izdvojeno 50.000 eura. Oko 537.000 eura izdvojeno je za angažovanje 354 osobe s evidencije ZZZ na poslovima personalnog asistenta, dok je prošle godine sa 115.000 eura bilo angažovano 222 nezaposlenih.

I kroz primjer kolašinske opštine, u kojoj se ovog proljeća održavaju i lokalni izbori, vidi se koliko je država bila izdašnija za program javnog rada u odnosu na prošlu godinu. Od 30. marta počeo je rad na određeno vrijeme za šest lovočuvara u Sportsko-ribolovnom klubu Tara i Morača. Tri puta više nego minule godine. U tom klubu, međutim, u toku su izbori onih koji će kod njih biti angažovani među kandidatima koje im je ponudio ZZZ. To što formalno ribočuvari već rade, pojašnjavaju u SRK, ,,stvar je propisa”. Za razliku od prošlogodišnjih, Kolašinci koji će ove godine čuvati vode u toj opštini, zasnovaće radni odnos nekoliko mjeseci ranije. Takođe, radiće šest, umjesto tri mjeseca, kako je to odlukom Upravnog odbora ZZZ bilo određeno za 2017. godinu.

Broj lovočuvara isti je kao i minule godine, ali će oni biti angažovani na duplo duži period.

Iz ZZZ nijesu direktno odgovorili na pitanja zbog čega je kroz program javnog rada povećan broj ljudi, kao i vrijeme njihovog angažmana.

,,Odgovori na vaša pitanja definisani su konkursom o izboru izvođača javnih radova, kojim su precizirani: način finansiranja, način zapošljavanja, vrijeme trajanja, ciljevi realizacije programa, kao i očekivani rezultati programa javnih radova”, objasnili su.

Iz ZZZ napomenuli su da se ,,konkurs o izboru izvođača javnih radova raspisuje na osnovu odluke Upravnog odbora i objavljuje u sredstvima javnog informisanja i na sajtu ZZZ”.

To što ove godine tri puta više ljudi čuva kolašinske rijeke, tvrde iz SRK Tara i Morača, nema nikakve veze sa nedavno održanim predsjedničkim i predstojećim lokalnim izborima. Predsjednik Upravnog odbora tog društva Momir Živković kaže da je šest ribočuvara minimum da bi se zaštitile kolašinske rijeke onako kako treba.

,,Vjerujete da sam očekivao ovakva pitanja i sumnje da je riječ o zapošljavanju u političke svrhe. Međutim, odgovorno, kao opozicionar, tvrdim da to nije tačno. Ni jednog trenutka niti sam osjetio, niti bih kao odgovoran čovjek pristao na to”, kazao je on za Vijesti.

Kako kaže Živković, to što se program javnog rada izvodi ranije nego prošle godine prouzrokovano je isključivo početkom ribolovne sezone 1. aprila.

,,Sa dva ili tri čovjeka, kako je to do sada bilo, svi vodotoci i jezera na području naše opštine ne mogu biti zaštićeni. Vjerujete, niti znam niti me zanima u kojoj su političkoj partiji kanditati koji su se do sada prijavili za posao ribočuvara”, kaže Živković.

Program javnog rada, kako je definisano Zakonom o zapošljavanju i ostvarivanju prava iz osiguranja o nezaposlenosti, jedna je od mjera aktivne politike zapošljavanja. Taj program se realizuje u cilju angažovanja teže zapošljivih lica i uvijek na određeno vrijeme.

Prema propisima prioritetno se zapošljavaju ljudi s invaliditetom i umanjenim radnim sposobnostima, pripadnici RE populacije, korisnici novčane naknade i socijalnih davanja…

Javni radovi se izvode kroz programe utemeljene na društveno korisnom i neprofitnom radu, koji na tržištu ne stvara nelojalnu konkurenciju. To su programi društvene brige o mladima, zaštite lica s invaliditetom, pomoći starijim ljudima.

»Ovim programima nezaposlenima se omogućava socijalna uključenost, ublažavaju posljedice dugoročne nezaposlenosti, podiže nivo radnih potencijala, znanja i vještina. Organizuju se u saradnji s ministarstvima, lokalnim upravama, javnim ustanovama, nevladinim sektorom i drugim pravnim licima”, objašnjavaju u ZZZ.

Dragana ŠĆEPANOVIĆ

Komentari

Izdvojeno

RUŠENJE BRDA LJUBOVIĆ: Novi učinak galopirajuće pohlepe

Objavljeno prije

na

Objavio:

Ovonedjeljna dešavanja na brdu Ljubović još jednom su pokazala da nemamo institucije koje su spremne da ispred privatnog, stave javni interes. Ponavlja se stara praksa – prebacivanje tereta odgovornosti, a ispaštaju priroda i građani

 

,,Ranije odluke o urbanizaciji Podgorice tek kad dobiju završnicu na terenu, mogu dobiti i reakciju od građana. To znači da su donošene u netransparentnoj atmosferi i očito samo u korist investitora, a na štetu građana i prirode. I slučaj brda Ljubović ide u prilog tome“, kaže za Monitor Predrag Tomović iz Podgorice, jedan od građana koji je učestvovao u akciji čišćenja Ljubovića, nakon što je ove nedjelje srušen veliki dio brda sa sjeverne strane, iza nekadašnjeg Hotela Ljubović.

Gradnja na Ljuboviću naišla je na snažnu osudu građana i brojnih ekoloških aktivista. Neki su se, na spontanom protestu, ispriječili ispred mašina i zaustavili ih. Oburdane stijene. Iščupano žbunje. Posječeni borovi. To je, iza radova teške mehanizacije, pikamera i bagera, ostalo od dijela jedne od posljednjih park-šuma u Podgorici.

Na tom mjestu je bila planirana izgradnja nove ulice koju finansira Glavni grad Podgorica, u sklopu opremanja urbanističke parcele u okviru Detaljnog urbanističkog plana (DUP) Pobrežje – Zona G. Na toj parceli je, inače, u toku izgradnja stambeno-poslovnog objekta kompanije AD UTIP Crna Gora – City hotel, koja je 2018. godine, uz saglasnost nadležnih institucija, srušila zgradu nekadašnjeg Hotela Ljubović kako bi obezbijedila prostor za gradnju tog kompleksa.

,,Radovi na Ljuboviću, po ko zna koji put, pokazuju da je planiranje glavnog grada, ali i svih drugih gradova u Crnoj Gori, potpuno stihijsko i to kroz više aspekata”, ističe za Monitor arhitektica Biljana Gligorić i jedna od osnivačica NVO Expeditio.

Prvi od njih je odnos prema kulturnom nasljeđu. ,,Nije bilo institucije koja bi spriječila rušenje Hotela Ljubović koji je imao nesumljivu arhitektonsku i ambijentalnu vrijednost. O odnosu prema životnoj sredini najbolje govori to što nije bilo ni procesa ni institucije koji bi odbranili uništavanje brda i njegovog zelenila zarad jedne, cijenim, nepotrebne saobraćajnice i objekta. Nonšalantan je odnos prema procedurama u ovakvim projektima, gdje se, skoro uvijek, nađu ozbiljni propusti. Da i ne govorimo o nekontrolisanoj i prekomernoj izgradnji stanova, koja se ne temelji ni na kakvim analizama potreba, trendovima, strategijama. To nas vodi u, dugoročno, ozbiljne poremećaje ove grane privrede i tržišta nekretnina”, napominje Gligorić.

Ministarstvo ekologije, prostornog planiranja i urbanizma (MEPPU) je, nakon obavljenog inspekcijskog pregleda, zabranilo gradnju ulice. Kako su objasnili, prijava građenja od 25. marta ove godine, podnijeta od investitora, Agencije za izgradnju i razvoj Podgorice, nije u skladu sa zakonom, jer je urbanističko-građevinski inspektor utvrdio da tom prilikom nije dostavljen elaborat parcelacije prema DUP-u, kao i da nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi u pogledu katastarskih parcela. Investitor se, shodno Zakonu o upravnom postupku, nije izjasnio o tim tvrdnjama.

Iz Glavnog grada su za Monitor negirali navode MEPPU-a, kažu da su neosnovani i da predstavljaju pokušaj obmane javnosti i naknadne reakcije nakon medijskog pritiska. ,,Katastarske parcele na kojima su planirani radovi na Ljuboviću upisane su u listove nepokretnosti kao svojina Glavnog grada, i sa njima nema neriješenih imovinsko-pravnih odnosa. U tim listovima bila je upisana i zabilježba restitucije, koja, shodno zakonima, nije smetnja za izvođenje radova po građevinskoj dozvoli. To je i stav Upravnog suda u postupku koji se vodio tim povodom, sa čime smo upoznali Urbanističko-građevinsku inspekciju. U međuvremenu je Uprava za katastar i državnu imovinu postupila po zahtjevu Komisije za povraćaj i obešećenje Ministarstva finansija i socijalog staranja i izvršila brisanje pomenute zabilježbe”, navodi se u odgovoru Monitoru iz Glavnog grada.

Andrea JELIĆ
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

Izdvojeno

PORAZNA STATISTIKA TRŽIŠTA RADA NA SJEVERU: Loše prije korone, sada gore

Objavljeno prije

na

Objavio:

Pandemija je tokom prošle godine više nego u ostatku države, pogoršala stanje na tržištu rada Sjevernog regiona. U većini opština dodatno su zabrinuti  porastom broja nezaposlenih osoba sa invaliditetom

 

Obaveza izrade strategija zapošljavanja za narednih pet godina suočila je mnoge opštine na sjeveru sa statistikom koja svjedoči o izuzetno nepovoljnom  ambijentu na tržištu rada. Statistika pokazuje i da je zabrinjvajuće visok procenat osoba sa invalidetom među nezaposlenima. Minule godine,  ocjenjuju u opštinama Sjevernog regiona, to stanje je dodatno pogoršano.

Broj zaposlenih Beranaca, kažu u tamošnjoj lokalnoj upravi, prošle godine značajno se smanjio. Kako piše u Strategiji zapošljavanja te opštine, „nivo zaposlenosti u će na kraju 2020. biti ispod nivoa iz 2011. godine.“ Samo tokom prvih šest mjeseci prethodne godine broj nezaposlenih povećan je za 161, pa je na evidenciji Biroa rada blizu 4.500 Beranaca. Stopa nezaposlenosti (16,2 odsto)  u toj opštini kontinuirano je veća u odnosu na  stopu nezaposlenosti u Sjevernom regionu (11,7 odsto).

„Trendovi pokazuju da lokalno tržište rada ne može da apsorbuje priliv visokoobrazovanih. Jer je najveći broj zaposlenih u sektorima koji zapošljavanju srednjekvalifikovanu radnu snagu. Zbog toga su potrebne dodatne mjere i programi zapošljavanja koji su usmjereni na različite i specifične kategorije nezaposlenih“, kažu u branskoj lokalnoj upravi.

Čak četvrtina od ukupnog broja nezaposlenih osoba sa invalidtetom u državi, živi u Beranama. Prema podacima od prije dvije godine, bilo ih je 2.688, a tokom naredne godine taj broj se povećao skoro za četvrtinu. I broj nezaposlenih Beranki je sve veći.

„Politike i mjere zapošljavanja trebalo bi usmjeriti na najosjetljivije grupe na tržištu rada. Posebnu pažnju treba posvetiti nezaposlenim  ženama, dugoročno nezaposlenim i osobama sa invaliditeom, niskokvalifikovanim i nezaposlenim starije dobi. Potrebna je dalja podrška postojećim preduzetnicima u smislu uklanjanja biznis barijera i uvođenja određenih olakšica za poslovanje“, neki su od ciljeva za unapređenje zapošljavanja u tom gradu.

Tokom prvih šest mjeseci prošle godine broj nezaposlenih u Plavu se povećao za 5,8 procenata. Stopa nezaposlenosti u toj opštini i prije pandemije je bila značajno veća u odnosu na ostale sjeverne opštine.  Prema podacima iz 2019, nazposlen je bio svaki peti  stanovnik te varoši.

Trenutno, kažu u plavskoj lokalnoj upravi, svaki treći na evidenciji Biroa rada je sa nekom vrstom invaliditeta.

„Plav je po broju korisnika naknade za materijalno obezbjeđenje porodice (MOP) na trećem mjestu među opštinama u Crnoj Gori. Prisutnost sive ekonomije i neprijavljenog rada predstavlja značajnu prepreku za dalji socio-ekonomski razvoj opštine. Lokalna politika zapošljavanja i aktivne mjere  bi trebale da budu usmjerene i na povećanje aktivnosti ženske populacije“, piše u planovima za popravljanje stanja na tržištu rada u toj opštini.

Do prošle godine Bijelo Polje je, brojem zaposlenih i nižom stopom nezaposlenosti, popravljalo prosjek sjevernih opština. Kako kažu u lokalnoj upravi,  od januara do jula prošle godine broj nezaposlenih se  u odnosu na  2019.  povećao za 4,5 odsto.

„Podaci o broju zaposlenih u periodu 2011. do 2019. godine pokazuju  povećanje za 1.325 lica. Tako, opština Bijelo Polje zapošljava blizu 30 odsto  radne snage Sjevernog regiona. Međutim, tokom prvih šest mjeseci 2020. godine broj zaposlenih je smanjen za oko devet procenata. Na to je, prije svega, uticalo zatvaranje privrednih djelatnosti tokom drugog kvartala i veliki pad u uslužnom sektoru“, objašnjavaju u bjelopoljskoj lokalnoj upravi.

Više od trećine nezaposlenih u tom gradu su osobe sa invaliditetom.

Kao  ključne razvojne šanse za unapređenje zapošljavanja u toj opštini su definisali i smanjenje biznis barijera.

U mojkovačkoj opštini visoku nezaposlenost namjeravaju da riješe valorizovanjem turističkih i poljoprivrednih potencijala.

Na području te opštine broj zaposlenih lani se smanjio za blizu osam procenta. To  je, objašnjavaju u lokalnoj upravi,  posljedica pandemije, ali i manje potražnje za sezonskim radnicima.

„Odnos između broja registrovanih zaposlenih i broja stanovnika iznosi 0,16 što je slično prosjeku u Sjevernom regionu, ali dvostruko manje u odnosu  državni prosjek. Ti podaci upućuju na zaključak da u opštini postoji visoka nezaposlenost, ali i visok udio neaktivnog stanovništva u ukupnom stanovništvu“, kažu u Opštini.

Broje nazaposlenih Mojkovčana lani, u odnosu na predhodnu godinu,  povećan je za čak 30 odsto. To je skoro tri puta više u odnosu na povećanje broja nezaposlenih na nivou države.

Ukupan broj osoba sa invalidetom, koje su na evidenciji mojkovačkog Biroa rada, u stalnom je porastu. Međutim, objašnjavaju u Opštini, to je, ipak,  manje nego na državnom nivou.

Tokom minulih deset godina broj zaposlenih Kolašinaca se konstantno smanjivao. Lani, u odnosu na 2019. godinu, još za četiri odsto. Godinama je broj penzionera veći nego zaposlenih.

Prije pandemije nezaposlen je bio svaki deseti Kolašinca, ali se minule godine to stanje pogoršalo.

„U  prvoj polovini 2020. godine ukupna nezaposlenost se povećala za 17,3 odsto. Udio osoba sa invalidetom u ukupnom broju nezaposlenih se takođe povećao. Trenutno je svaka deseta osoba na evidenciji Biroa rada iz te kategorije“, objašnjavaju u kolašinskoj lokalnoj upravi.

Slično kao u susjednom Mojkovcu, i u Kolašinu šansu, kada je riječ o smanjenju stope nazaposlenosti, vide u poljoprivredi i turiznu, ali i u prerađivačkoj industriji.  U Strategiji zapošljavanja  piše i da industrijska zona u toj opštini funkcioniše ispod realnih mogućnosti.

Više napora, konstatuju autori tog dokumenta, nazaposleni treba da ulože u učenje stranih jezika. Društveni ambijent, preporučju, treba da stvori mogućnosti za promovisanje preduzetničkog načina razmišljanja.

                                                                                                            Dragana ŠĆEPANOVIĆ

Komentari

nastavi čitati

Izdvojeno

ANDRIJEVICA: DRI OŠTRO O BIVŠOJ LOKALNOJ VLASTI: (Ne)očekivani izvještaj

Objavljeno prije

na

Objavio:

Zbog ogromnog broja nepravilnosti u poslovanju opštne Andrijevica za vrijeme prethodne vlasti, DRI je odlučila da sa tim upozna Vrhovno državno tužilaštvo, Vladu, ministarstva finansija i socijalnog staranja i javne uprave, digitalnog društva i medija, skupštinski Odbor za ekonomiju, budžet i finansije i Zajednicu opština Crne Gore

 

Nakon što je Državna revizorska institucija (DRI) dala katastrofalno loše mišljenje o poslovanju lokalnih vlasti u Andrijevici tokom 2019. godine, kada su opštinu vodili DPS i SD, nove vlasti (NSD, SNP i Demokrate) očekuju da tužilaštvo procesuira tadašnje opštinsko rukovodstvo.

Potpredsjednik opštine Veselin Raketić (NSD) kaže da je to imperativ. On, ipak, nema nadu da će se to i dogoditi dok se ne promijene tužilački zakoni i ne bude promjena u tužilaštvu.

„To je službeno procesuirano i predato tužilaštvu, ali ja sam ubijeđen da je to već odloženo u neku fioku, i da će ostati da kupi prašinu. Tu je bio dovoljan samo jedan telefonski poziv i da se predmet arhivira” – kaže Raketić.

Prema njegovim riječima Andrijevica je desetak godina, za vrijeme vladavine DPS, bila „oaza bezakonja”.

„Tu se svašta radilo, čemu se ne može ući u trag, jer nema papira i dokumentacije. Nijedna inspekcija nije smjela ući u kancelarije i službe. Oni su mnoge najozbiljnije stvari završavali ‘na riječ’. Ne znamo gdje su završili milioni eura od vodovoda i gradske male elektrane na gradskom vodovodu. Krali su čak i kablove i crijeva u dužini od tri kilometra” – kaže Raketić.

DRI je dala negativno mišljenje na završni račun budžeta Opštine Andrijevica za 2019. godinu i utvrdila veliki broj kršenja zakona i nepravilnosti u poslovanju.

Zbog ogromnog broja nepravilnosti, DRI je odlučila da sa tim upozna Vrhovno državno tužilaštvo, Vladu, ministarstva finansija i socijalnog staranja i javne uprave, digitalnog društva i medija, skupštinski Odbor za ekonomiju, budžet i finansije i Zajednicu opština Crne Gore.

„Finansijski izvještaji za 2019. godinu sadrže pogrešna prikazivanja, koja pojedinačno i zbirno imaju prožimajući karakter. Finansijskom revizijom je utvrđeno da Opština Andrijevica nije iskazala budžetski rezultat u Izvještaju, odnosno deficit u iznosu od 652.501 euro, što nije u skladu sa Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti. Deficit umanjen za kamate u poređenju sa prihodima budžeta Opštine procentualno iskazan iznosi 84,39 odsto, što je osam puta veći iznos od dozvoljenog Zakonom. Opština je prikazala donacije ispod linije finansijskog rezultata, što bi uticalo na uvećanje deficita da je finansijski rezultat izračunat”, navodi se u izvještaju DRI.

Navodi se i da revizor nije mogao utvrditi modifikovani gotovinski deficit kojim bi se dobila realna fiskalna slika budžeta Opštine zato što Opština ne evidentira obaveze, kao i zbog neprecizne evidencije obaveza iz prethodne godine.

Revizijom su utvrđena odstupanja i neusklađenosti sa Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, Zakonom o lokalnoj samoupravi, Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, Zakonom o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru, Zakonom o poreskoj administraciji, Zakonom o porezu na nepokretnosti, Zakonom o porezu na dohodak fizičkih lica, Zakonom o doprinosima na obavezno socijalno osiguranje, Zakonom o radu, Zakonom o državnoj imovini, Zakonom o javnim nabavkama, Uredbom o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru, Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština, Pravilnikom o načinu sačinjavanja i podnošenja finansijskih izvještaja budžeta, državnih fondova i jedinica lokalne samouprave i Uputstvom o bližem radu trezora jedinica lokalne samouprave, koja imaju i materijalni i prožimajući karakter.

Navodi se da je Opština u 2019. dva puta donosila odluku o izmjeni i dopuni budžeta.

„Odlukom od 15. 3. 2019. godine, primici i izdaci budžeta uvećani su na 3.140.533. Ministarstvo finansija je dalo saglasnost na Predlog Odluke kojom je budžetski gotovinski deficit Opštine za 2019. godinu planiran u iznosu od 990.000 eura i iznosi 31,52 odsto od ukupno planiranih prihoda, što je znatno više od zakonom predviđenog limita od 10 odsto. Odlukom o izmjeni i dopuni budžeta od 18. 11. 2019. godine, primici i izdaci budžeta uvećani su na 3.263.533. Ministarstvo finansija je dalo saglasnost na Predlog Odluke kojom je budžetski gotovinski deficit Opštine za 2019. godinu planiran u iznosu od 440.000 eura i iznosi 17,05 odsto od ukupno planiranih prihoda. Revizijom je utvrđeno da je odobren rebalans budžeta Opštine kojim se višestruko probijaju Zakonom dozvoljena ograničenja budžeta ”,  piše u izvještaju.

Navodi se da Opština nije donijela Plan za uspostavljanje finansijskog upravljanja i kontrola i nije odredila osobu za koordinaciju aktivnosti na sprovođenju i unapređenju upravljanja i kontrola, nije izvršen popis značajnih poslovnih procesa i aktivnosti u cilju identifikacije rizika, nijesu identifikovani značajni rizici i nije uspostavljen registar rizika, nije izvršeno razdvajanje odgovornosti kojim se sprečava da jedno lice istovremeno bude odgovorno za odobravanje, ovlašćivanje, odnosno izvršenje, evidentiranje i kontrolu, i nije uspostavljen sistem dvojnog potpisa.

Revizijom je utvrđeno da Opština ne vodi poresko knjigovodstvo za lokalne komunalne takse i za sve vrste naknada. Prilikom obračuna naknada po osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima, Opština nije postupala u skladu sa odredbama Zakona o porezu na dohodak fizičkih lica i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje, već je obračun vršen na umanjenu poresku osnovicu. U obračunu putnih naloga uz koje postoji prilog (izvještaj sa službenog puta, fiskalni računi za troškove reprezentacije i smještaj u hotelu) pogrešno je izvršen obračun, a takođe, nema ni pisane saglasnosti ovlašćenog lica koje potvrđuje njihovo odobravanje

„Ostali transferi institucijama vršeni su bez prateće dokumentacije, sa odgovarajućom specifikacijom troškova. Opština nije vršila nadzor nad potrošnjom sredstava dodijeljenih putem transfera. Plaćanja sa Glavnog računa trezora, preduzećima čiji je osnivač opština, vršena su bez prateće dokumentacije sa odgovarajućom specifikacijom troškova. Opština kod realizacije ugovora o javnim nabavkama nije obezbjeđivala dokaz o kvalitativnom i kvantitativnom prijemu izvršenih radova, odnosno usluga. Opština nije evidentirala sve nabavke male vrijednosti,

DRI je naložila Opštini da u roku od 30 dana dostavi plan aktivnosti za realizaciju izdatih preporuka za ispravljanje nepravilnosti koji treba da sadrži mjere, nosioce aktivnosti i rokove. Opština je dužna i da u roku od šest mjesec DRI dostavi izvještaj o sprovedenim radnjama po izrađenim i dostavljenim preporukama.

Na vlasti u Andrijevici do izbora u avgustu bila je Demokratska partija socijalista (DPS) sa Socijaldemokratama (SD), predsjednik Opštine u tom periodu bio je Srđan Mašović (DPS). Nakon lokalnih izbora vlast je formirala koalicija Za budućnost Andrijevice (SNP-NSD) i Mir je naša nacija (Demokrate i Demos).

DRI je dala i niz drugih primjedbi koje se odnose na nekontrolisano korišćenje mobilnih telefona, upotrebu službenih automobile bez putnih naloga i slično. I to je samo ono što je do sada utvrđeno i dostavljeno tužilaštvu, koje  ćuti.

Novo rukovodstvo Opštine Andrijevica, prema riječima potpredsjednika Raketića, već radi na tome da se „popravi što se popraviti može”. Oni će u narednim mjesecima, kako su i obevezani, dostaviti šta su ispravili i šta će dalje ispravljati i kojom dinamikom.

Nove lokalne vlasti bi iz izvještaja DRI za samo jednu godinu vladavine DPS morale izvući pouku. I njima će jednom DRI, ili neka druga nezavisna revizorska kuća, zakucati na vrata.

          Tufik SOFTIĆ

Komentari

nastavi čitati

Izdvajamo