Povežite se sa nama

DRUŠTVO

Mrak

Objavljeno prije

na

pobjeda-zgrada

Fahrudin Radončić jedini je zainteresovani za državnu Pobjedu. Na adresu vladine tenderske komisije za prodaju tog preduzeća stigla je samo koverta sa ponudom vlasnika sarajevskog Avaza. Radončić za Pobjedu nudi tek 2, 1 milion eura i traži da država preuzme dugovanja tog preduzeća. Od ranije se spekuliše da bi Vlada mogla oprostiti ogromne dugove Pobjede koji su krajem prošle godine iznosili skoro 20 milion eura. U tom bi se svjetlu moglo posmatrati i to što je Radončić najprije tvrdio da nije zainteresovan za Pobjedu ,,jer nije lider na tržištu i ima dugove”, da bi se potom predomislio.

Ukoliko bi Vlada pristala na Radončićeve uslove, on bi imao čistu dobit od vrijednih nekretnina državne novine, na najatraktivnijoj lokaciji u Podgorici. Radončić je najavio izgradnju stambeno poslovnog objekta. Ali i otpuštanja 80 posto zaposlenih bez odgovarajućih ulaganja u socijalni program. Vlada, u čijem je većinskom vlasništvu Pobjeda nezakonito već osam godina, prodaje čitav paket od 85,99 akcija.

Tendersku dokumentaciju za Pobjedu otkupila je bila i firma Media Nea Borisa Darmanovića, vlasnika Dnevnih novina. Darmanović nije dostavio ponudu. ,,Nijesam uspio da pronađem partnera koji bi ispunjavao uslove, pošto ih sam ne ispunjavam”, objasnio je za Monitor Darmanović. Vlada od vlasnika Pobjede traži bar trogodišnje iskustvo u tom poslu, i minimum osam miliona eura prihoda na kraju prošle poslovne godine i ukupnu aktivu vrijednu 15 miliona eura. Radončićev Avaz ispunjava te uslove.

Eventualni ulazak Radončića na domaću medijsku scenu potvrdio bi poznato: vrh vlasti ne želi da se odrekne dugogodišnjeg uticaja na svoje medije. Protekla godina pokazala je da se model režima za kontrolu državnih i drugih medija prilagođava tek koliko mora: mijenjaju se samo Đukanovićevi ljudi

Radončić je dugogodišnji prijatelj bivšeg premijera. Đukanović je boravio u njegovoj kući u Sarajevu, tvrde dobro upućeni, prilikom jedne od zvaničnih posjeta susjednoj BiH. Dnevni Avaz je Mila Đukanovića 2006. godine proglasio za ličnost godine.

Neki bosanski mediji i američke diplomate dovodili su Radončića u vezu i sa Naserom Keljmendijem, protiv kog se navodno vodi međunarodna istraga zbog trgovine drogom, a koji ima razgranatu mrežu saradnika u Crnoj Gori. Međunarodni istražitelji, pišu prethodne sedmice bosanski Dani, napravili su šemu uvezanosti of šor kompanija s Radončićevim, Keljmendijevim i kompanijama srpskog biznismena Miroslava Miškovića.

Američke diplomate su u depešama objavljenim na Vikilksu Radončića karakterisali kao ,,moćnog, korumpiranog tajkuna i osvetoljubivog medijskog mogula” koji Avaz nerijetko koristi kao oružje protiv protivnika. Isto smatraju i mnogi bosanski mediji. Dio ovdašnje medijske zajednice procjenjuje da će Pobjeda nastaviti da bude oružje za pritiske i obračune.

Na čelo RTCG ove jeseni postavljen je kum bivšeg premijera i prijatelj Rade Vojvodić, odranije u direktnim poslovnim vezama sa bivšim premijerom. Vojvodić je osnivač firme T- mobile koja je kasnije osnovala Đukanovićevu firmu.

Vojvodić je na tom mjestu zamijenio Branka Vojičića, čiju je smjenu zbog neodgovornog finansijskog poslovanja zatražio dio Savjeta, iz civilnog sektora. No, nakon dolaska Vojvodića, postalo je jasno da je bivšeg direktora smijenio onaj ko ga je i postavio – vrh vlasti. Transformacija RTCG u javni servis tek je lutkarska predstava u kojoj neki učestvuju voljno, a neki nehotice. Taj proces je vladajuća koalicija onemogućila kada je izmjenama dobrih medijskih zakona i formalno Skupštini dala moć da bira članove Savjeta i vratila RTCG na budžet. Javni servis bez finansijske i druge autonomije, znaju i djeca, ne postoji.

Vojvodić je, inače, na čelo RTCG došao sa mjesta direktora In televizije, koja je zvanično vlasništvo slovenačke Državne založbe. Nekoliko izvora tvrdilo je da iza te televizije stoji kapital još jednog prijatelja bivšeg premijera sa međunarodnih optužnica– Stanka Subotića, zbog šverca cigareta nedavno osuđenog na šest godina zatvora u Srbiji. Da je Subotić pravi vlasnik TV IN tvrdio je Ratko Knežević, nekadašnji saradnik Mila Đukanovića. Poseban tretman Subotića, lica sa međunarodne potjernice, na toj je televiziji bio je i razlog raspada Nezavisnog samoregulatornog tijela, iz kog su zbog tog intervjua izašli Monitor, Vijesti i Dan.

Vojvodić je svoje saradnike poveo sa sobom u RTCG, i odmah zadužio javni servis za socijalni program radi otpuštanja viška zaposlenih.

Državni mediji u godini koja odlazi istakli su se po pritisku na kritičare režima. Prljavu kampanju Pobjede, na čelu sa Đukanovićevim bivšim savjetnikom u Vladi, Srđanom Kusovcem, spremnim da ruši sve prepreke na putu bivšem šefu. Mediji, opozicionari, NVO, biće građa za pokoljenja. Novi Pobjedin rat za mir vodi se protiv urednika, vlasnika, novinara Monitora i Vijesti, te svih slobodnomislećih pojedinaca. Na meti su svi koji ne pristaju na režimsku verziju o bosanskim deportacijama, u kojoj se odgovornosti za taj zločin oslobađa najodgovorniji – Milo Đukanović, a krivac postaje Slobodan Pejović, penzionisani hercegnovski policajac koji je prvi javno posvjedočio o deportacijama i kazao da se radilo o zločinu koji je naložila država, što je svojim svjedočenjem potvrdio i tadašnji predsjednik Crne Gore Momir Bulatović.

Đukanović od tada postaje oštriji u nasilju nad svim svjedocima koji ne pristaju da zatvore oči pred očiglednim. Dok postavlja svoje ljude na čelo državnih medija, njegovo verbalno nasilje prema medijima koji nijesu pod njegovom kontrolom i ostalim kritičarima sve je otvorenije. Nakon njegovih izliva bijesa spaljeni su, u dva navrata, automobili Vijesti, a policija još nije otkrila počinioce. Đukanović se nikada nije ogradio od tog nasilja. Iako slatkorječiv premijer Igor Lukšić i njegova Vlada saučesnici su u tom nasilju.

Osim Lukšićevog ćutanja, Ministarstvo kulture i medija već duže istrajava na priči o ,,tabloidizaciji” privatnih medija, čime se pokušava dati ,,alibi” Đukanovićevim vatrenim govorima, ali i nasilju koje nakon njih slijedi. Na istom su fonu i neki navodni medijski profesionalci i njihovi mediji – Antena M, Analitika…

Sve snage Đukanović je angažovao da zatre sjećanje na svoje ratno lice, i cementira svoju prvobitnu akumulaciju. Prijatelji su dobro došli da pripomognu, pa i ulaganjima u medije koje je Đukanović kontrolisao i kojih se, očigledno, neće odreći. Medijski stručnjaci u regionu odavno upozoravaju na novi način kontrole medijske scene i spregu režima i njihovih tajkuna čiji kapital, većinom u tajnosti, stoji iza medija.

Bivši premijer pokazuje da će svjedoci koji ne ćute biti kažnjeni: nasiljem, lažima, izvrtanjem stvarnosti. Konačno i deratizacijom. A da ima ko da je sprovodi i u buduće, zdušno se stara. Đukanovićev je cilj da zatre sve što drugačije misli, usuđuje se da primijeti kako je car go.

Happy New Year.


Milena PEROVIĆ-KORAĆ

Komentari

DRUŠTVO

UPRAVA ZA KADROVE ZA ŠEFA POLICIJE DISKVALIFIKUJE DOKAZANE PROFESIONALCE: Hoće li konkurs biti poništen  

Objavljeno prije

na

Objavio:

Dobro obaviješteni izvori Monitora tvrde da će konkurs najvjerovanije biti poništen zbog grešaka koje je napravila Uprava za kadrove. Jedna od njih je greška prilikom utvrđivanja da li dugogodišnji policijski službenik Predrag Šuković ispunjava uslove da bude među kandidatima

 

Ove sedmice završeno je testiranje kandidata za poziciju direktora pozicije. Iako se još ne zna kako je testiranje završeno, prema pouzdanim izvorima Monitora, konkurs će biti poništen.

Dobro obaviješteni izvori Monitora objašnjavaju da će konkurs biti poništen zbog grešaka koje je napravila Uprava za kadrove. Jedna od njih je greška napravljena prilikom utvrđivanja da li dugogodišnji policijski službenik Predrag Šuković ispunjava uslove da bude među kandidatima. Uprava za kadrove odgovorila je da je prepreka to što je uslovno osuđivan. Međutim, uslovna kazna izrečena Šukoviću izbrisana je iz registra i njegova je kaznena evidencija čista. Na tu grešku je odmah ukazala Šukovićeva advokatica Marija Radulović.

„Zaključak Uprave za kadrove da Predrag Šuković ne ispunjava uslove iz Javnog konkursa koji je raspisan za radno mjesto Direktora Uprave policije je skandalozan, kaže za Monitor advokatica Radulović.

Objašnjava da je Uprava za kadrove, i pored saznanja da je u odnosu na Šukovića nastupila rehabilitacija i brisanje osude iz kaznene evidencije, zbog čega se isti nesporno smatra neosuđivanim, nezakonito zauzela drugačiji stav.

„Podsjećam javnost da je Šuković ranije osuđen za djelo za koje se postupak vodio po privatnoj tužbi prethodnog premijera Duška Markovića. Ovaj postupak uslijedio je nakon što je državno tužilaštvo povodom iste stvari procijenilo da nema nikakvog osnova za vođenje krivičnog postupka protiv Šukovića.  S obzirom na to da je osuda za ovo djelo izbrisana iz kaznene evidencije, nema bilo kakvog osnova da se Predrag Šuković označava kao ranije osuđeno lice“, navodi ona.

Svetlana ĐOKIĆ
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora od 19. februara ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

DRUŠTVO

NEVOLJE RADNIKA  KOMBINATA ALUMINIJUMA: Bez osnovnih radnih prava  

Objavljeno prije

na

Objavio:

KAP je u stečaju već osam godina, a radnici nemaju pravo na godišnji odmor i druga osnovna prava. Radnik KAP-a Miroslav Jović, koji se pobunio zbog toga, prošao je kao Sandra Obradović prije šest godina. Dobio je otkaz. U Privrednom sudu kažu da je sve u skladu sa sudskom praksom

 

Miroslav Jović radnik Kombinata aluminijuma u Podgorici (KAP) dobio je otkaz 31. decembra. Tvrdi da je otkaz uslijedio kao odmazda zbog početka prikupljanja potpisa od strane radnika s ciljem da ostvare prava na godišnji odmor i druga prava koja im pripadaju po zakonu. Radnici KAP-a nemaju odmor od uvođenja stečaja u julu 2013. godine.

,,Nakon najave tužbe zbog godišnjih odmora, počeli su pritisci od strane mog nadređenog i generalnog menadžera, Nebojše Dožića. Striktni su da odmora ne može biti. Onda idu one priče da vlasnik Veselin Pejović drži KAP zbog nas da ne bi ostali na ulici i slično. Prijetili su otkazima. Meni su ga dali uz obrazloženje da sam otpušten zbog reorganizacije”, priča Jović za Monitor.

Stečajni upravnik KAP-a Veselin Perišić 31. decembra daje otkaz o radu Joviću, koji 5. januara podnosi prigovor Privrednom sudu. Predsjednik Privrednog suda Blažo Jovanić odbija Jovovićevu žalbu krajem januara ove godine.

Jovanić u obrazloženju kreće otpočetka pa objašnjava da je stečaj u KAP-u otvoren  davne 2013, u julu mjesecu, a oktobru je donijeto rješenje o bankrotstvu. Navodi se dalje da je tokom 2014. imovina stečajnog dužnika prodata privrednom društvu Uniprom za 28 miliona eura.

Objašnjava da zbog imovinsko-pravnih odnosa nije mogao da se okonča postupak prodaje, koji bi podrazumijevao i preuzimanje radnika od strane kupca imovine. Umjesto toga potpisan je Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji. Članom pet ovog ugovora stečajni upravnik se obavezuje da se radnicima koji se radno angažuju zaključi ugovor o radu na određeno vrijeme sa mogućnošću raskida ugovora u slučaju prestanka proizvodnje ili na zahtjev Uniproma.

Jovanić u presudi navodi da radnici koji su nakon otvaranja stečajnog postupka angažovani od strane stečajnog upravnika svoja prava mogu ostvarivati isključivo u skladu sa Zakonom o stečaju kao lex specialis propisom koji se primjenjuje u stečajnom postupku. S toga, Jovanić objašnjava, da se ovdje ne primjenjuje Zakon o radu niti drugi radno-pravni propisi, jer radno angažovana lica imaju samo ona prava koja su utvrđena i priznata rješenjem stečajnog upravnika. Onda Jovanić objašnjava da ,,radno angažovanim licima u toku stečaja ne pripada pravo na godišnji odmor, pravo na plaćeno odustvo za vrijeme privremene spriječenosti za rad, pravo na plaćeno odsustvo za dane državnih i vjerskih praznika, pravo na uplatu doprinosa na ime benificiranog radnog staža i dr., kao i predviđena zaštita u slučaju otkazivanja ugovora o radnom angažmanu”.

Drugim riječima sem isplate plate, nemaju nikakvih drugih prava. Tako su radnici KAP-a već osam godina onemogućeni da koriste Ustavom i međunarodnim konvencijama zagarantovana radna prava. A stečaj, iako je jedna od prvih odredbi u Zakonu o stečaju načelo hitnosti, traje li traje, bez najave da će biti okončan.

Jovanić se u donošenju pomenute  odluke poziva na brojne sudske odluke u ovom stečajnom postupku i ističe presudu Apelacionog suda iz januara 2016. Radi se o presudi u slučaju Sandre Obradović, koja je 2015. godine kao predsjednica sindikata KAP-a tražila da radnici imaju godišnje odmore i zbog toga dobila otkaz, kao sada Jović.

Predrag NIKOLIĆ
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora od 19. februara ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

DRUŠTVO

HAPŠENJA U VLADINOM PREDUZEĆU MORSKO DOBRO: Kako se krčmilo državno zemljište u zaštićenoj zoni

Objavljeno prije

na

Objavio:

Među hiljadama nelegalnih objekata koji su izgrađeni u zoni morskog dobra nalaze se i vile i vikendice, kafići i restorani istaknutih političara, sudija, bankara i biznismena. Državni funkcioneri gradili su vile na pjeni od mora, gazila se Barselonska konvencija, UNESCO standardi, betonirala šetališta, staze, pristaništa, ali nikome iz JP Morsko dobro do danas, to nije zasmetalo

 

Po nalogu Glavnog specijalnog tužioca Milivoja Katnića u utorak, 15. februara privedeno je više funkcionera Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom, zbog osnovane sumnje za zloupotrebu službenog položaja u poslovima otuđenja djelova morske obale, koja je nizom pravnih vratolomija i nezakonitih radnji, prešla u privatno vlasništvo.

U Specijalnom tužilaštvu najavili su krajem prošle godine istragu o tome kako je značajan dio crnogorske obale, kojom gazduje JP Morsko dobro, na volšeban način uknjižen na pojedince i ko je sve u lancu donošenja odluka, tome doprinio.

Spektakularna akcija privođenja većeg broja funkcionera Vladinog preduzeća, odigrana je sticajem okolnosti opet u Budvi, u kojoj se nalazi sjedište JP Morsko dobro. Bila je to već viđena situacija na kakve su Budvani gotovo oguglali. Uhapšen je direktor preduzeća Predrag Jelušić, koji je istovremeno i prvi čovjek budvanskog DPS-a i član Glavnog odbora ove partije. Privedeni su i prethodni direktori Rajko Barović i Rajko Mihović, zatim bivši i sadašnji članovi Upravnog odbora MD Aleksandar Tičić, Boro Lazović, Ljubomirka Vidović i Selim Rsulbegović. Nalog za privođenje izdat je i za Zoricu Šarenac, Đura Marića,  Aleksandru Ivanović Kalezić i Ivana Kalezića.

Privedeni  funkcioneri JP Morsko dobro sumnjiče se za zloupotrebu službenog položaja, dozvolili su nelegalnu gradnju objekata na morskoj obali i učestvovali u poslovima knjiženja pojedinih parcela na privatna lica.

U konkretnom slučaju radi se o nekretninama u Tivatskom zalivu, u prostoru Luke Bonići, u kojoj duži niz godina posluje brodogradilište i remontni centar za jahte,  kompanije Navar iz Herceg Novog, u vlasništvu poznatog bokeljskog privrednika Branka Zgradića.

Polovinom januara po nalogu SDT Zgradić je uhapšen i njemu je tada određen pritvor od 30 dana. Radi se o nastavku akcije u kojoj je krajem decembra prošle godine uhapšen direktor Uprave za nekretnine Dragan Kovačević i Ana Lakićević Grdinić, kao i sudija kotorskog Osnovnog suda Marija Bilafer. Njima se stavlja na teret da su dio kriminalne organizacije koja je nelegalno upisivala pojedine objekte u zoni morskog dobra u katastar.

Specijalno tužilaštvo sumnjiči Zgradića za krivično djelo zloupotrebe službenog položaja putem pomaganja u produženom trajanju i krivično djelo zloupotrebe položaja u privrednom poslovanju, jer je poslovnim transakcijama kompanije Navar Doo, Herceg Novi, čiji je osnivač i vlasnik, sa preduzećem Morsko dobro, u periodu od 2009. do 2015. godine, upisao svoju firmu kao trajnog ili doživotnog korisnika parcela u zoni morskog dobra u Bonićima, površine od 14.500 kvadrata.

Branka PLAMENAC
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora od 19. februara ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

Izdvajamo