Povežite se sa nama

INTERVJU

NEBOJŠA MEDOJEVIĆ, LIDER POKRETA ZA PROMJENE: Protesti se nastavljaju i neće biti anti-NATO

Objavljeno prije

na

MONITOR: Pokret za promjene neće učestvovati u protestima dijela opozicije protiv ulaska Crne Gore u NATO, koji su zakazani za 12. decembar ove godine. Zašto?
MEDOJEVIĆ: DF je demokratska antirežimska koalicija sastavljena od različitih političkih subjekata. Naši programi se u mnogim pitanjima razlikuju, što je i prirodno.

Članstvo u NATO je pitanje oko kojeg postoji veoma jasna razlika između PzP i drugih konstituenata Fronta. Dogovor je da svi zadržimo svoja programska opredjeljenja i principe oko NATO-a, a da je zajednički stav DF-a da se o članstvu Crne Gore u NATO izjasne građani na fer i demokratskom referendumu.

MONITOR: Pozivnica je stigla i pored brojnih kritika na račun dometa reformi ovdašnjih bezbjednosnih službi, o čemu ste i sami više puta govorili. Kako to objašnjavate?
MEDOJEVIĆ: Dobijanje pozivnice u PzP-u doživljavamo kao iskazivanje geostrateškog interesa NATO-a, a ne rezultat sprovedenih reformi u sektoru bezbjednosti i odbrane, jačanju pravne države i borbi protiv korupcije i organizovanog kriminala.

Stanje u zemlji sa aspekta vrijednosti i standarda NATO-a je mnogo lošije nego prošle godine. Haos i sukobi kriminalnih klanova u bezbjednosnom sektoru, rasulo u vojsci, nespremnost tužilaštva da sprovede istrage u slučajevima u kojima je uključen Diktator i njegovi rođaci i partneri, politička kriza zbog nepovjerenja u izborni proces i kriza legitimiteta institucija, nijesu preporuka za dobijanje pozivnice. Ipak, pozivnica je važna unutarpolitička činjenica.

Dugogodišna kohabitacija korumpiranih djelova bezbjednosnog sektora sa strukturama organizovanog kriminala i vrhom režima stvorila je opasnu hobotnicu koja drži državu zarobljenom i blokira reforme. Ona je i dio regionalnih i globalnih kriminalnih organizacija i predstavlja realnu prijetnju stabilnosti i Crne Gore i regiona. Nerealno je očekivati bilo kakve reforme bez smjene aktuelnog režima, koji je dio te hobotnice.

Slanjem pozivnice NATO je preuzeo odgovornost za teško stanje u sektoru bezbjednosti i moraće da se pozabavi i djelovanjem te hobotnice koja ugrožava i vitalne bezbjednosne interese NATO-a. Posebno u dijelu finansiranja terorizma, kao najveće prijetnje stabilnosti na globalnom planu. Očekujem da će se tek otvoriti pitanje neophodnosti radikalnih rezova u ovom sektoru

MONITOR: Ocijenili ste da i dalje postoji ,,dvostruka igra Đukanovića kојi nije raskinuo sve veze sa Rusijom, i da do pozivnice ne bi došlo da je Rusija bila tvrdo protiv”.
MEDOJEVIĆ: Snažne su i višeslojne veze Đukanovića sa ruskim strukturama. One su i političke, i poslovne, i bezbjednosne i kriminalne. Ruski faktor je podržao Đukanovićev projekat nezavisnosti i finansijski snažno ušao u Crnu Goru nakon obnove samostalnosti. Jedina crnogorska partija koja ima bilateralni sporazum sa Jedinstvenom Rusijom je DPS, a Đukanović je i poslovno duboko ušao u saradnju sa ruskim tajkunima koji su uložili preko tri milijarde eura u poslove u Crnoj Gori. Bezbjednosne službe su i danas pune visokih operativaca koji su godinama imali saradnju sa ruskim službama. Na to su ukazivali i iz NATO-a i upravo ta dvostruka igra Đukanovića je godinama bila prepreka za napredak Crne Gore u NATO integracijama.

Stanje nije bolje, ali je NATO, zbog svojih interesa odlučio da pošalje pozivnicu. Tako je preuzeo i sve rizike dvostuke igre Đukanovića. Rusija ima mnogo razloga da Đukanovića doživi kao svoju veoma lošu investiciju . Vidjećemo kako će reagovati.

MONITOR: Zalažete se da se odluka o ulasku u NATO donese na referendumu. Da li bi u Crnoj Gori sada bilo moguće organizovati fer i demokratski referendum o tom pitanju?
MEDOJEVIĆ: Naravno da ne. Za to je nepohodna prethodna demokratska promjena vlasti. Ma koliko bilo složeno pitanje koje duboko dijeli Crnu Goru, ulazak u NATO je demokratsko pitanje i svaka odluka koja bi bila donijeta bez legitimiteta i većinske podrške građana, bila bi osporavana i izazivala bi nove podjele.

MONITOR: Plašite li se da će se protesti koje DF organizuje od kraja septembra, a koje ste i sami okarakterisali kao ,,narodni bunt protiv diktatora”, pretvoriti u proteste protiv NATO-a, i tako rasuti energija građana koji žele promjenu režima?
MEDOJEVIĆ: Režim je uporno pokušavao da proteste DF-a protiv izbornih krađa i za formiranje prelazne vlade prikaže kao anti-NATO i antidržavne proteste. DF je pokazao da su mirni i nenasilni protesti upereni protiv režima koji dokazano krade izbore i nasiljem i korupcijom prekraja izbornu volju građana. Jedino nasilje je izazvao režim preko službi bezbjednosti i huligana koji su 24. oktobra izazvali incidente i policijski teror nad mirnim građanima.

U međuvremenu, ostatak opozicije je prihvatio da učestvuje u pregovorima sa Krivokapićem i NATO je poslao pozivnicu. Ta dva događaja su izazvala reakciju DF-a, odložili smo proteste, pružajući priliku kolegama da pokušaju da dogovore prelaznu vladu, uprkos našem negativnom stavu prema tom metodu političke borbe.

DF nastavlja politiku protesta i neučestvovanja u radu Skupštine , sve do ispunjenja zahtjeva i formiranja prelazne vlade. Ti protesti su i biće antirežimski i demokratski, usmjereni ka fer i poštenim izborima i neće biti anti-NATO. Protest koji će biti organizovan 12. decembra nije protest DF već partija koje su protiv učlanjenja Crne Gore u NATO.

MONITOR: Kazali ste da je Front spreman da se priključi pregovorima u Skupštini čim se otvori pitanje prelazne vlade.
MEDOJEVIĆ: DF je ranije pozvao sve političke partije da se rješenje duboke političke krize traži mirnim političkim sredstvima i predložio pregovore o formiranju prelazne vlade sastavljene od svih parlamentarnih subjekata u skladu sa zastupljenošću u parlamentu. DPS je odbio taj predlog, a SDP nastavio sa praksom da ostaju u vlasti, a djeluju kao opozicija, što je dovelo do nastavka krize legitmiteta institucija i primoralo nas da organizujemo proteste.

DF je aktivno učestvovao u pregovorima nakon krađe predsjedničkih izbora i detaljno su analizirani svi zakoni, usvojeni amandmani na izborne zakone, koje režim ili nije želio da primijeni ili ih je preko Ustavnog suda proglašavao neustavnim. Zato smo i pozvali ostatak opozicije da ne učestvuje u toj fazi pregovora i ne daje legitimitet Đukanoviću i Krivokapiću da opet prevare opoziciju, kao 2013.

Front je spreman da učestvuje u pregovorima o formiranju, sastavu i mandatu prelazne vlade. Samo kontrola na nivou vlade može spriječiti uhodane mehanizme krađe koje DPS razvija i usavršava od 1998. godine. Prvog dana pregovora Đukanović je saopštio da je DPS protiv prelazne vlade i time pregovore učinio besmislenim. Na ostatku opozicije je da ispuni javna obećanja da će se u tom slučaju pridružiti protestima i bojkotovati izbore koje ne organziuje prelazna vlada.

MONITOR: DF, i vi sami, ste više puta kritikovani da negativnom retorikom protiv ostatka opozicije, zapravo onemogućavate ujedinjene akcije opozicije protiv režima.
MEDOJEVIĆ: Ovih mjeseci se odlučuje o sudbini države u uslovima dramatične, političke, ekonomske i bezbjednosne krize. Lideri opozicije su pozvani, po prirodi stvari, da budu jedinstveni i pruže otpor korumpiranom režimu. DF je godinama bio meta djelovanja raznih interesnih struktura koji su uporno pokušavale da kreiraju politiku opozicije. Nije slučajno da je DF snažno napadnut u trenutku, kada je imao i preko 30 odsto podrške birača. Tada je počelo formiranje neke poslušne i konstruktivne opozicije, koja je trebala da bude zamjena za DF i mi smo pružili otpor. Pokrenuli smo najveće demokratske proteste u istoriji višestranačja, ostavljajući stalno otvorena vrata ostatku opozicije. Oni se nijesu pridružili, već su stalno kritikovali, opstruirali.

DF želi ujedinjenu opoziciju oko borbe za fer i poštene izbore. Sada je vrijeme da opozicija, bez obzira na razlike i animozitete, pošalje snažnu poruku da neće izaći na izbore ako ih ne organizuje prelazna vlada.

MONITOR: Vlada je najavila krivičnu prijavu protiv vas zbog apela na Specijalno tužilaštvo da pokrene istragu protiv ključnih ljudi iz vrha režima, i bezbjednosnih agencija zbog šverca oružja terorističkim organizacijama.
MEDOJEVIĆ: Prvi put se dešava da Vlada najavljuje krivičnu prijavu protiv poslanika zbog izjave u medijima. U toj izjavi sam izrazio sumnju da u Crnoj Gori djeluje organizovana kriminalna grupa koja se bavi švercom oružja, a povodom hapšenja jednog crnogorskog državljanina koji je vozio oružje u Pariz, nekoliko dana prije terorističkog napada 13. novembra. Ovo je školski primjer vraćanja verbalnog delikta i jedan u nizu dokaza da je ovaj režim totalitarni, korumpiran i povezan sa švercom i kriminalom. Ja ću podnijeti krivičnu pirjavu za lažno prijavljivanje protiv odgovornog lica koje bude u ime Vlade podnijelo takvu sramotnu prijavu.

MONITOR: U kom obimu i na koji način je režim upleten u šverc oružja?
MEDOJEVIĆ: Više godina se Crna Gora pominje u mnogim dokumentima kao zemlja u kojoj se obavljaju razni poslovi kriminalnih kartela na globalnom nivou. Po nalogu Interpola i DEA u Crnoj Gori je uhapšeno više osoba zbog optužbi za prodaju oružja teroristčkim organizacijama kao što su F.A.R.C. i Al Qaida. Postoji čitav niz indicija da se pod zaštitom djelova bezbjednosnih službi i režima nesmetano obavlja šverc oružja prema raznim terorističkim organzicajima, paramilicijama, paravojskama, pobunjeničkim grupacijama, od Ukrajine do Bliskog istoka, i sjevera Afrike. Ove priče se inteziviraju posljednjih godina, kada su javno obznanjene bliske veze Diktatora sa Mohamedom Dahlanom, kog Palestina optužuje za korupciju i šverc oružja, a koji je dobio crnogorsko državljanstvo i ima više firmi u Crnoj Gori. Sve je više informacija da su teroristi u Parizu koristili oružje koje potiče sa ovih prostora.

Milena PEROVIĆ-KORAĆ

Komentari

INTERVJU

DRAGOLJUB VUKOVIĆ, NOVINAR: Otvoren prostor za pregrupisavanja na političkoj sceni

Objavljeno prije

na

Objavio:

Sasvim je izvjesno da Pokret Evropa sad nema kapaciteta da postane ozbiljna i demokratski ustrojena politička organizacija, što otvara prostor za moguća pregrupisavanja postojećih političkih aktera ali i, moguće, pojavljivanje nekih novih. Bez obzira na to kakvi će biti krajnji ishodi ovih procesa, izgledno je da oni sada neće voditi političkoj stabilizaciji i snaženju aktuelne izvršne vlasti. Ne bih se iznenadio da već naredne godine imamo vanredne parlamentarne izbore

 

 

MONITOR: Kako vidite izlazak iz PES-a predsjednika države Jakova Milatovića, i isključenje ministra pravde iz te partije Andreja Milovića?

VUKOVIĆ: Prvo što mi pada na pamet je komentar predsjednika te partije i aktuelnog premijera Milojka Spajića na pitanje novinara vezano za sjednicu Odbora za bezbjednost i odbranu Skupštine Crne Gore na kojoj je ministar Milović bio targetiran kao problematičan tip od strane šefa Specijalnog policijskog tima. Spajić je tada rekao da ono što se čulo na sjednici „priliči muškoj svalačionici iz IVa, IVb… razreda…“ Aktuelna dešavanja u njegovoj stranci su takođe uporediva sa nadgornjavanjem tinejdžera u svlačionici željnih dokazivanja i moći.

Pokret Evropa sad meni liči na grupu ljudi koja se okupila sticajem okolnosti i koju ne povezuje nikakva čvrsta ideološka armatura, osim želje za dokazivanjem i moći. Čim te armature nema, onda su diobe i odlasci dio neke političke normalnosti. Osim toga, već na početku su pokazali da nijesu odmakli od autoritarnih modela političkog organizovanja u kome se insistira na monolitnosti i lojalnostim, a ne na unutarpartijskom pluralizmu koji kroz argumentovanu debatu vodi do odluka većine koje poštuje partijska manjina. U autoritarnim partijama i neistomišljenike u svojim redovima doživljavaju kao neprijatelje koje treba eliminisati, tako da mi se čini da Evropa sad funkcioniše po tome modelu.

Milatovićevo istupanje vidim kao dio pragmatičnog otklona od Spajićeve i Vladine olako obećane brzine reformi i boljeg života i mapiranje, u zavjetrini funkcije predsjednika države, neke izvjesnije vlastite političke budućnosti.

Iza Milovićevog isključenja izgleda da takođe stoji pragmatizam, kojim partijsko vođstvo žrtvuje važnu figuru zarad produžetka partije i zaštite ’kralja’.

MONITOR: Kako se to  može odraziti na buduće političke procese i funkcionisanje vlasti?

VUKOVIĆ: Sasvim je izvjesno da Pokret Evropa sad nema kapaciteta da postane ozbiljna i demokratski ustrojena politička organizacija, što otvara prostor za moguća pregrupisavanja postojećih političkih aktera ali i, moguće, pojavljivanje nekih novih. Bez obzira na to kakvi će biti krajnji ishodi ovih procesa, izgledno je da oni sada neće voditi političkoj stabilizaciji i snaženju aktuelne izvršne vlasti. Ne bih se iznenadio da već naredne godine imamo vanredne parlamentarne izbore.

Milena PEROVIĆ
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora od petka prvog marta ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

INTERVJU

TATJANA LAZAREVIĆ, UREDNICA PORTAL KOSSEV: Tope se posljednje ružičaste naočare Srba sa Kosova

Objavljeno prije

na

Objavio:

Ciljano katastrofičnom” politikom iz Beograda , kosovskim vlastima se sve vrijeme, izgleda, obezbjeđuje alibi

 

MONITOR: Nedavno se navršilo 16 godina otkako je Skupština Kosova proglasila nezavisnost. Kada se govori o Kosovu, uvijek su u fokusu odnosi Albanaca i Srba. Mijenjale su se vlasti i u Beogradu i u Prištini, koliko i kako su se mijenjali međuetnički odnosi, i „zvanični“ i „nezvanični“?

LAZAREVIĆ: Odnosi srpskog i albanskog naroda su se dodatno zaoštrili unazad nekoliko godina. I jedni i drugi nastupaju sa pozicija samoviktimizacije i optuživanja druge strane za zlodela. Dijalog izostaje, a javni prostor je sa obe strane kontaminiran mržnjom, promocijom nasilja i propagande. Kod srpske zajednice dominira i strah, pride. Samoopredeljenje je podiglo očekivanja svom biračkom telu kada je u pitanju odnos prema Srbiji, Severu Kosova, kao i svojevrsnom istorijskom revizionizmu, i u taj balon su poslednju godinu dana uvukli i one koji su tradicionalno bili naklonjeniji drugim strankama – pre svega PDK, kao i LDK, i AAK. Ovakva situacija koincidira upravo sa promenom vlasti u Prištini. Dvadeset pet godina nakon konflikta, do pomirenja srpskog i albanskog naroda nije došlo, ali se život tokom godina normalizovao do nivoa izgrađene konstruktivne komunikacije, dijaloga i saradnje – bilo na pojedinačnom, ili lokalno-opštinskom nivou; ili čak, epizodno, i između samih pregovaračkih strana. Sa takvom je praksom prekinuto dolaskom Samoopredeljenja na vlast. Kako je za tango potrebno dvoje, zvanični Beograd prenaglašava već očigledne negativne efekte politike Samoopredeljenja po Srbe sa Kosova u meri izjednačavanja ‘kurtizacije’ Severa sa ‘okupacijom’, iako je sam Sever pod međunarodnom vojnom i administrativnom jurisdikcijom još od ‘99-sa čim se Srbija saglasila, kao i postepenim prenošenjem jurisdikcija na kosovske vlasti. Sever je de fakto militarizovan merama Prištine. Citiraću i utisak koji je vidjiv na severu – “ciljano katastrofičnom” politikom iz Beograda , kosovskim vlastima se sve vreme, izgleda, obezbeđuje alibi za postupke koje jedino iskreno ne odobravaju Srbi sa Kosova, ali i čija se volja ni za jednu stranu istinski ne računa.

Nastasja RADOVIĆ
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora od petka prvog marta ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

INTERVJU

BUDISLAV MINIĆ, ADVOKAT: Daleko od suštinskih promjena u pravosuđu

Objavljeno prije

na

Objavio:

Ne samo hvalisanje aktuelne vlasti već i hvalospjevi dobijeni od međunarodnih partnera koji su neskrivenim olakšanjem prokomentarisali prekid dugovremene blokade vrha pravosuđa, kazuje o dubini potonuća na koje smo bili svikli s vladama i nakon promjene vlasti

 

 

MONITOR: Ministarstvo evropskih poslova opet je saopštilo da očekuje završna mjerila za poglavlje 23, 24 u junu ove godine. Gdje je Crna Gora kada je u pitanju vladavina prava danas i koliko je realno da ispunimo zadatke koji se od nas traže u tom zahtjevnom poglavlju do ljeta da bi dobili završna mjerila?

MINIĆ: Crna Gora i danas, kao i u prethodnom periodu, simulacija demokratije i vladavine prava. Ona značajno zaostaje u zadovoljenju prije svega svojih potreba u oblasti uspostavljanja vladavine prava a onda i u ispunjenju zadataka na putu priključenja Evropskoj uniji. Taj značajan zaostatak dijelom je posljedica svjesne opstrukcije od strane dobitnika tranzicije koji su do 30. avgusta 2020. godine bili na vlasti i koncipirali pravni, obrazovni, kao i ukupni sistem u skladu sa svojim ličnim, grupnim i drugim partikularnim interesima, na štetu opštih, u sistemu rigidne partitokratije transformisane u mafiokratiju.

Ispunjenje zadataka u vezi sa dosadašnjim mjerilima za poglavlja 23 i 24 nije bilo pretjerano zahtjevno. Odnosilo se na ispunjenje nužnih pretpostavki za uspostavljanje osnova za izgradnju i otpočinjanje djelovanja pravosuđa u skladu sa evropskim standardima.  Međutim, ključni problem je predstavljalo odsustvo političke volje vladajućih struktura da se iskreno posvete tom cilju. Njegovo  ispunjenje je predstavljalo ozbiljnu prijetnju najvišim nosiocima vlasti i njima bliskim strukturama “ostvarenim” u vrijeme i na način koji zahtijevaju ozbiljna preispitivanja u pravičnim postupcima pred samostalnim i nezavisnim organima efikasnog pravosuđa, koncipiranog od kredibilnih i kompetentnih ljudi na svim nivoima.

Dosadašnje  (podsticajne) ocjene našeg napretka od strane međunarodnih partnera, pozitivnije su od iskustva nas praktičara u svakodnevnom suočavanju sa tim sistemom. Vjerujem da će  ubuduće najozbiljniji problem biti ljudski potencijal obrazovan u postojećem obrazovnom sistemu i sa radnim iskustvom i navikama dosadašnjeg pravosuđa.

MONITOR: Vlasti se za sada hvale izborom upražnjenih pozicija u vrhu pravosuđa. Koliko je dobro obavljen taj zadatak?

MINIĆ: Ne samo hvalisanje aktuelne vlasti već i hvalospjevi dobijeni od međunarodnih partnera koji su neskrivenim olakšanjem prokomentarisali prekid dugovremene blokade vrha pravosuđa, kazuje o dubini potonuća na koje smo bili svikli s Vladama i nakon promjene vlasti.

Sa iskustvom neposrednog očevica protivustavnog dijeljenja pravde i zastupanja imovinskopravnih interesa Crne Gore od strane dviju izabranih sutkinja Ustavnog suda Crne Gore kažem da je forma zadovoljena a suština, nažalost, nepromijenjena i opredijeljena dominacijom neodgovrne partitokratije.

MONITOR: Ministar pravde najavio je brojne izmjene zakona koje se tiču pravosuđa, od kojih su neke osporavane, kao i novi specijalni sud. Kako komentarišete te najave?

MINIĆ: Kao sve zbrzavane aktivnosti o stvarima za koje je neophodno najšire uključenje, inače našeg preskromnog potencijala, kompetentnih ljudi. Te izmjene se  kvalitetno mogu donijeti nakon svestranog stručnog sagledavanja stanja i mjera u skladu sa sveobuhvatno utvrđenim potrebama.

MONITOR: Doskorašnja zastupnica u Strazburu Valentina Pavličić podnijela je tužbu protiv Vlade zbog razrešenja. Kako komentarišete oluku Vlade da razriješi zastupnicu Pavličić prije odluke Ustavnog suda?

MINIĆ: Karakterističan volunatrizam od strane ove kao i prethodnih Vlada nakon “osvježenja”. Uz  ignorantski odnos prema neophodnim procedurama, i bez temeljinog  pristupa u oblasti razrješenja i imenovanja.

MONITOR: Ove sedmice uhapšen je jedan od suvlasnika kompanije Bemax i više drugih osoba zbog šverca cigareta. Kako vidite tu akciju SDT –a?

MINIĆ: Kao jedan u nizu primjera odlučnosti odgovornog nosioca pravosudne funkcije na čelu SDT-a  da radi svoj posao, uprkos odsustvu neophodnih kadrovskih, prostornih i ostalih uslova. To pokazuje  suštinsku razliku koja se postiže pravilnim izborom/smjenom GST-a.

Nadam se sličnoj promjeni i izborom VDT-a. No, moje strepnje su brojne i, bojim se, vrlo realne u pogledu mnogih  neophodnih faktora za uspješan ishod rada posvećenih nosilaca složenih, izazovnih i višestruko opasnih pravosudnih funkcija u ambijentu (kakav je crnogorski) decenijama kontaminirane države i društva.

MONITOR: Mnoge optužnice vezane za visoke funkcionere i organizovani kriminal još čekaju epilog. Koliko je pravosuđe u stanju da ih iznese?

MINIĆ: Nepoznat mi je kvalitet tih optužnih akata. Međutim, poznavajući sudski sistem plašim se da nije u pitanju moj pesimizam već realan strah za ishod i najkvalitetnijih optužnica pred netaknutim ostatkom sudstva koncipiranog od strane “ostvarenih” mafiokratskih struktura u svim trima granama vlasti. Nažalost, poznati su ponižavajući prostorni i ostali uslovi prvenstveno  za rad tužilaštva, ali i neodgovarajući kapaciteti i kriterijumi prijema i napredovanja u sudskoj vlasti. U  kontinitetu. Sve uz apsolutnu nedoraslost vladajuće i opozicione “političke elite” izazovima prijeko potrebne temeljite reforme sudstva i  uopšte  pravosuđa.

Zbog brojnih limitirajućih činjenica pesimista sam u pogledu skorije transformacije pravosuđa. Kontinuirane su  barijere promjenama u vidu nepromijenjene neodgovornosti svih vlasti tokom proteklih godina i decenija.

MONITOR: Uprkos obećanjima, SDT  još čeka podršku vezanu za prostorne i druge kapacitete. Šta to govori? 

MINIĆ: To svjedoči o nezrelom društvu. Nerealna su očekivanja laičke javnosti od pravosuđa u postojećim ljudskim i svim ostalim kapacitetima, tačnije ograničenjima. Zbog donosioca odluka koji su  nedorasli situaciji, odluke izostaju a nerijetko je bolje da se takve ne donose.  Partitokrate su jednako siromašnih stručnih kapaciteta,  a  njihove odluke su  vođene ličnim i partikularnim interesima, sa enormno naraslim kvazipopulizmom nakon “osvježenja” od 30.08.2020. godine. U odsustvu neophodne građanske svijesti u crnogorskom društvu,  oni se samo pod pritiskom spoljnih činilaca,  u vezi sa ispunjenjem uslova za pristupanje Evropskoj uniji , bave pravosuđem. I to u mjeri koja nije nastavak zastoja u tom procesu koji su svjesno napravile mafiokrate,  a  nakon njihove smjene nastavile partitokratske strukture zarobljene prizemnim ličnim i međupartijskim (i unutarpartijskim) obračunima.

Suvišno je ponavljati odsustvo neophodnog uticaja stručne javnosti u pravcu suštinskih promjena u pravosuđu i u državi i društvu u cjelini.

Milena PEROVIĆ

Komentari

nastavi čitati

Izdvajamo