Povežite se sa nama

INTERVJU

ZARIJA PEJOVIĆ, POSLANIK POKRETA ZA PROMJENE: Igor nije Jadranka

Objavljeno prije

na

Moguće aktiviranje garancija za Kombinat aluminijuma Podgorica je, navodno, uzdrmalo vladajuću koaliciju DPS – SDP. Koliko je javno pokazano neslaganje između dvije članice koalicije stvarno, a koliko je tek plod već viđenog manevrisanja u kriznim situacijama i dogovorena predstava za javnost – pitali smo poslanika PZP –a Zariju Pejovića. PEJOVIĆ: Cijela priča je epizoda dinamike ništavila. Skreće se pažnja s ćorsokaka u kom se nalazimo. Kad sam na kontrolnom saslušanju oko dodijele državne pomoći upitao potpredsjednika Vlade Lazovića, te ministre Kavarića i Katnića da li su u saznanju ili sumnjaju da je u privatizaciji KAP-a bilo korupcije, odmahnuli su glavom, kao da ne znaju što ih pitam. Kad sam ih upitao o zahtjevima ruskog ministra Šojgu u odnosu na KAP, takođe su bili nemušti. Kad sam pokušao da saznam postoji li drugačiji odnos Lukšićeve Vlade prema KAP-u u odnosu na pređašnju vladu Đukanovića, ministri su odlučno negirali bilo kakvu razliku. Toliko o diskontinuitetu Lukšićeve vlade. Šteta iznosi 135 miliona eura državnih garancija koje bi se mogle u potpunosti aktivirati. Zatim otpisano je 91 miliona eura obaveza KAP-a prema državi. Za subvencije troška električne energije 60 miliona eura je raspodijeljeno od 2009. do 2012. godine. Tu su i pet miliona eura za socijalni program. Država je u slučaju KAP-a oštećena s gotovo 300 miliona eura. Propuštenu dobit, koja bi se ostvarila da je kompanija razvijana, umjesto što je postala korupcionaška tezga, ovdje ne uzimam u obzir kao oportunenti trošak.

MONITOR: Nedavno ste rekli da je zahtjev da se aktivira garancija loš i da dolazi u lošem trenutku, kao i da se uslovi pod kojima su date garancije moraju istražiti te da zbog toga mora da se snosi politička i krivična odgovornost. Kolika je, u čitavoj priči, personalna krivica aktuelnog premijera Igora Lukšića?
PEJOVIĆ: Igor Lukšić je bio i nažalost ostao ,,udarna pesnica” domaće oligarhije. Lukšić je bio ministar finansija kad su se odobravale subvencije i garancije. Stavljao je omču oko vrata javnih finansija Crne Gore. Bio je svjedok očiglednog korupcionaškog dila Đukanovića i Deripaske. Gdje su 300 miliona eura, za koje Šojgu tvrdi da su investirane u KAP? Principe ne treba podređivati karijeri.

MONITOR: Da li Vi, uopšte, vidite razliku između načina rada i rezultata premijera Lukšića, u odnosu na njegovog prethodnika?
PEJOVIĆ: Lukšić koristi računar, pronaći ćete ga, za razliku od Đukanovića, u socijalnim mrežama. Takođe, Lukšić se služi stranim jezicima, pa mu prevodilac nije potreban. Ne vrijeđa i ne prijeti ljudima, za razliku od Đukanovića. Otprilike to bi bile razlike. Uostalom oni sami tvrde da razlike u ekonomskoj politici nema. Lukšićev problem je što njemu stižu na naplatu Đukanovićevi računi.

MONITOR: Insistiraćete na izglasavanju nepovjerenju Vladi?
PEJOVIĆ: Od dolaska Lukšića na mjesto premijera, Pokret za promjene je u principu uvažavao preporuke evropskih partnera da mu se pruži prilika. Ali Igor nije Jadranka. Ne uočavamo naznaku da će to postati. Paradoksalno je da Lukšić upravo onima koji su mu davali šansu uzvraća licemjernim osmjesima. Od onih čije interese štiti dobija afere. Listingom mu je skrenuta pažnja da je dio ,,ekipe” i da se suviše ne uživljava u ulogu ,,premijera reformatora”. Iz opozicije, pak, niko nije ni pitao o čemu je razgovarao sa Šarićem, već su kritike bile fokusirane na one koji ga kompromituju. U zemljama političke kulture, vlade koje postižu loše rezultate podnose ostavku kao izraz društvene odgovornosti. U Crnoj Gori nije tako, pa će Pokret za promjene s ostatkom opozicije insistirati na nepovjerenju Vladi.

MONITOR: A kako promijeniti vlast u Crnoj Gori?
PEJOVIĆ: Naš politički sistem ne funkcioniše. Da bismo imali promjenu vlasti, moramo imati demokratske izbore. Dok izbore režiraju Đukanovićeve (para)državne službe, takve izbore ne možemo očekivati. Protesti su neminovnost. Zahtjev treba da bude pad postojeće Vlade i formiranje prelazne vlade, čiji bi mandat bio ograničen na organizovanje prvih demokratskih izbora, ali i na stabilizaciju društvenih prilika. Prelazna vlada bi predložila parlamentu novog državnog tužioca, koji bi radio svoj posao.

Mislim da su društveni procesi pokrenuti i gotovo ih je nemoguće zaustaviti. Sve antirežimske snage treba da se uključe u organizovanje protesta. Nemamo što da izgubimo, sem svoju i budućnost naše djece ako budemo pasivni.

Do formiranja prelazne vlade, iz redova opozicije ali i nestranačkih ličnosti trebalo bi pristupiti implementaciji ideje Vlade u sjenci. Ljudi kao što su Nebojša Medojević, Milenko Popović i Miodrag Lekić, mogu biti nosioci ključnih poluga, bezbjednosne, ekonomsko-razvojne i međunarodno integracione politike.

MONITOR: Šta mislite – kako će se na rejting PZP-a odraziti partnerstvo s Novom?
PEJOVIĆ: Nova srpska demokratija poštuje državu ali i uvažava identitetske razlike. Razumijevajući strah od velikosrpskog nacionalizma, ne treba robovati fobiji od prefiksa srpski. Srpski identitet je dio identiteta Crne Gore. Polazna premisa Pokreta za promjene kao državotvorne partije koja je izglasala Ustav jeste neupitnost državno pravnog statusa, ali i spremnost na kompromis oko identitetskih pitanja. U krajnjem – Narodna sloga se uzima kao pozitivan primjer u preovlađivanju razlika, kojima režim nažalost i dalje manipuliše.

MONITOR: Vratimo se ekonomiji. Crna Gora je u vrlo lošoj situaciji kada je ekonomija u pitanju. Gdje vi, konkretno, vidite izlaz nakon svih sumnjivih privatizacija, neuspjelih investicija, odbjeglih partnera, opustošenih preduzeća?
PEJOVIĆ: S ovakvim fiskalnim kapacitetom i privrednom stagnacijom, teško da ćemo zadržati sadašnji nivo javne potrošnje, a kamoli otplaćivati dugove koji se gomilaju. Nova vlast će naslijediti visoki dug i neodrživi nivo javne potrošnje. Demokratskoj Vladi biće potrebna podrška evropskih partnera, kako bi država izvršila obaveze, ali još bitnije otpočela investicioni ciklus. Efikasnijom naplatom javnih prihoda ali i racionalizacijom potrošnje potrebno je u kratkom roku postići ravnotežu. Zamajac državnih politika mora biti usmjeren u četiri pravca i to: rast u energetici, privlačenje greenfild investicija, mala i srednja preduzeća kroz veću konkurentnost, te jačanje i podsticaj poljoprivrede. Nema lakih i brzih rješenja, nažalost.

Potrebna nam je vlast koja će slijediti opštedruštvene a ne oligarhijske interese, i elementarna politička odgovornost. Ukoliko ne dođe do promjene u javnim politikama, čeka nas scenario drastičnog smanjivanja javne i lične potrošnje.

MONITOR: KAP je jedan od najvećih problema. Šta vi vidite kao najbolje rješenje za ovu fabriku i radnike? S tim što je sad to pitanje i svakog građanina ponaosob jer će teret plaćanja dugova pasti na nas.
PEJOVIĆ: Ako se KAP zatvori, aktiviraju se garancije i morate obezbijediti socijalni program za 1.300 radnika. Ukoliko KAP nastavi s poslovanjem, potrebne su mu nove subvencije, vjerovatno i preuzimanje dijela kredita na teret poreskih obveznika. Šteta je već napravljena. Koja će biti manja, iziskuje detaljnu i obuhvatnu analizu, koju sam, na gore pomenutom kontrolnom saslušanju, tražio od ministara.

Poznavaoci aluminijske industrije tvrde da se s višim fazama prerade ostvaruje dodatna vrijednost, kojom se pokriva cijena električne energije i ostvaruje profit. Razvijanje ove industrije u Crnoj Gori iziskuje takođe značajna ulaganja. KAP koji sada proizvodi ,,upakovanu električnu energiju” kako se još naziva primarni aluminijum, proizvodi samo gubitke. Takođe emituje zagađenje, za koje gospodin Goran Đukanović, analitičar aluminijske industrije, tvrdi da je veća od štetnih emisija cjelokupne zapadnoevropske aluminijske industrije.

Bez analize koja će uzeti u obzir tržišne, finansijske i ekološke parametre ne usuđujem se prejudicirati ,,najbolje rješenje”. Izrada studije posao je izvršne vlasti.

Marijana BOJANIĆ

Komentari

INTERVJU

DRAGAN KOPRIVICA, IZVRŠNI DIREKTOR CDT: Kod nas se nije desila promjena, nego zamjena vlasti

Objavljeno prije

na

Objavio:

Vidimo da je anahroni dio ove vlasti preuzeo kontrolu nad mnogim procesima i da demokratija i njene vrijednosti nazaduju. Zato sve više ljudi razumije da će se teško desiti da eventualni povratak DPS-a može učiniti da u ovom segmentu bude gore, pa je i mantra o toj opasnosti sve manje učinkovita

 

 

„Za one koji pažljivije i bez pristrasnosti prate dešavanja na našoj političkoj sceni, možemo reći da prošlonedjeljna dešavanja u zgradi SO Budva nijesu iznenađenje. Budva predstavlja kontinuitet podrivanja demokratskih procesa na koje smo pripremani, odnosno drilovani kroz operacije Šavnik, Andrijevica, ali i one sa neustavnim odlaganjem izbora i sličnim poduhvatima“, kaže u razgovoru za Monitor Dragan Koprivica, izvršni direktor Centra za demokratsku tranziciju. „Cilj tih priprema je da nam nezamislive i neprihvatljive stvari postanu normalne i da svako kome se ne sviđa izborni rezultat može, pod firmom volje naroda, nasiljem spriječiti formiranje vlasti koje ne podrazumijeva da i oni dobiju svoje parče.

MONITOR: Da li se tako zaista brani ‘volja birača’ ili su u pitanju neki drugi, lakše mjerljivi interesi?

KOPRIVICA: U pitanju je neutaživa potreba za vlašću. I to je početak i kraj svih dilema. Samo što je za odbranu te vlasti volja naroda dobra zavjesa koja može, za manji broj ljudi, prikriti nečasne i nedemokratske namjere aktera.

Frazom ”branimo volju naroda” pokušavaju se pokriti kriminalne aktivnosti i nasilje kojima se žele blokirati demokratski procesi, a Budvu pretvoriti u Šavnik, koji je događaj bez presedana u zemljama koje su odmakle na putu pristupanja EU. Takav princip udario je temelje i pokušao normalizovati pristup da kad god se nekom ne sviđaju rezultati izbora ima legitimno pravo da nasiljem ostvaruje svoje partikularne interese.

Zoran RADULOVIĆ
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora od 17. januara ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

INTERVJU

DR ASIM MUJKIĆ, PROFESOR FAKULTETA POLITIČKIH NAUKA U SARAJEVU: Ono što je Medvedev Putinu, to je Vulin Vučiću

Objavljeno prije

na

Objavio:

Ni jedna odluka Dodikovih predstavnika u institucijama BiH, ne može biti donijeta bez odobrenja Vučićevog režima

 

 

MONITOR: Iz Sarajeva je upućena i protestna nota Beogradu u vezi sa učešćem najviših funkcionera Srbije na proslavi Dana RS. Potpredsjednik Vlade  Srbije i senator RS, Aleksandar Vulin, stavio je ulogu RS u centar srpskog sveta. Koliko politika „a la Vulin“- a koliko ponašanje zvaničnog Sarajeva utiču na raspoloženje i političke stavove Srba u BiH?

MUJKIĆ: Kada otvoreno podržavate protivustavne aktivnosti u susjednoj zemlji vi činite otvoreni neprijateljski akt prema toj državi koji se nikakvom slatkorječivošću o poštovanju Dejtona i suvereniteta ne može prikriti. Ono što je Medvedev Putinu, to je Vulin Vučiću, dakle-glasnogovornik one stvarne politike, politike koju taj režim valja „ispod tezge“. Vulin je Vučićeva dvorska-ili bolje reći radikalska luda koja, kreveljeći se, govori sve kako jeste. Od njega se, po potrebi, Vučić može ograditi, može ga javno izgrditi, ali to političko dvoglasje postiže  cilj koji je vidno narušavanje sigurnosne situacije u cijelom regionu. Zvanično Sarajevo u ovom odnosu snaga, gdje preko satelitskog režima Milorada Dodika i njegovih ljudi u institucijama BiH nijedna odluka ne može biti donesena bez odobrenja Vučićevog režima, ima uglavnom inferiornu i reaktivnu poziciju. Te reakcije su najčešće infantilne.

MONITOR: Posle junskog Svesrpskog sabora i Deklaracije, Vučić kao da pokazuje još veću lojalnost Dodiku. Mimo sabora, proslava i deklaracija, koliko ih je povezala novootkrivena uzajamnost- posebno kada se radi o glasanju Srba iz RS na lokalnim izborima u Srbiji?

MUJKIĆ: Kriza u koju je zapao Vučićev režim u posljednju godinu ili dvije ga izbacuje na čistinu. On mora dodatno mobilizirati snage pa se tješnje, na obostranu korist, uvezuje s Dodikom. Platforma te združene mobilizacije krunisana je Deklaracijom Svesrpskog sabora- koja je u operativnoj dimenziji, u stvari mehanizam za očuvanje anahronog, autoritarnog radikalsko-nacionalističkog režima i s jedne i s druge strane Drine, a ogleda se u osiguravanju glasača kako u Srbiji, tako-kad zatreba i u Srebrenici, u osiguranju mitingaškog tijela, a pogotovo u osiguranju unosnih profita. Vučić je oličenje kontinuiteta radikalske politike i kao pravi izdanak te opcije-onda kada se nađe priklješten ili nadjačan, počinje da kuka i da drami, da se prikazuje kao žrtvom, da se sprema atentat na njega i može čak da nas zavara tom svojom prijetvornošću. Onda glumi nekog racionalnog političara hladne glave, poziva na dijalog. Ali koordinate njegovog političkog djelovanja dubinski su određene rečenicom, koju bilo ko normalan ne bi rekao ni u šali- ubiti sto Muslimana za jednog Srbina ili onim sramotnim lijepljenjem imena Ratko Mladić preko imena  Zorana Đinđića. To je kontinuitet krvavih režimskih ruku kojeg hrabri studenti širom Srbije ovih dana izvode na čistac.

Nastasja RADOVIĆ
Pročitajte više u štampanom izdanju Monitora od 17. januara ili na www.novinarnica.net

 

Komentari

nastavi čitati

INTERVJU

DR ERIK GORDI, PROFESOR POLITIČKE I KULTURNE SOCIOLOGIJE, UNIVERZITETSKI KOLEDŽ-LONDON: Nova vlada SAD neće riješiti ni globalne sukobe, ni sukobe unutar sopstvene stranke

Objavljeno prije

na

Objavio:

Pojavljuje se pitanje da li će UK pokušati ponovo da se približi Evropi u vrijeme kada SAD postaju manje pouzdane. Možda će biti značajna razlika između evropskog i američkog javnog mnjenja, jer u Evropi postoji veća simpatija prema Palestincima nego u SAD

 

 

MONITOR: Kako ocjenjujete spoljnu politiku laburističke vlade Kira Starmera? Šta bi danas-posebno poslije pada sirijskog režima Bašara al Asada, trebalo da znači stav premijera Starmera u razgovoru sa Mahmudom Abasom iz jula 2024-3, da priznanje države Palestine vidi u sklopu mirovnog procesa na Bliskom istoku?

GORDI: Bilo je razloga da se mnogo očekuje od Starmera na početku, s obzirom da se on afirmisao kao pravnik specijaliziran za ljudska prava, i njegov ministar inostranih poslova je sin imigranata iz Guyane. Njih su dvojica bila u stanju da pokažu razumevanje za teška iskustva civila, za neophodnost primene međunarodnog humanitarnog prava i za političke probleme koji dolaze zajedno s okupacijom teritorije. Kad je ova vlada tek bila izabrana izgledalo je kao da će od nje nečega od toga biti. Ali uglavnom su se povukli od tih početnih stavova u strahu da se ne zameraju SAD. Sad je pitanje da li će Starmer imati isto poštovanje prema Trampu kao što je imao prema Bajdenu. I i isto tako se pojavljuje pitanje da li će UK pokušati ponovo da se približi Evropi u vreme kada SAD postaju manje pouzdane. Možda će biti značajna razlika između evropskog i američkog javnog mnjenja, jer u Evropi postoji veća simpatija prema Palestincima nego u SAD-u.

MONITOR: Starmera i druge evropske lidere uznemirila je ofanziva „političkih direktiva“ Ilona Maska. Od UK Mask je tražio da iz zatvora pusti Tomija Robinsona, lidera krajnje desnice. Podržao je i njemačku ultra-desničarsku AFD, sve sa pozicije spoljnjeg savjetnika Donalda Trampa. Da li Mask nagovještava Trampovu politiku prema Evropi?

GORDI: Najbolje bi bilo zaboraviti malo na Maska. Radi se o osobi koja priziva sažaljenje, ideje su mu loše i vidi se da u društvu nije ni voljen ni poštovan. Sada izigrava vrhunac hubrisa, a to jedino može završiti u degutantnom poniženju. Neprijatno je gledati tu jeftinu dramu.

Iza njegove aktivnosti stoji stari projekt o ujedinjenju evropske pa onda svetske desnice. Drugi ljudi su to pokušavali, nikada nije išlo dobro. Prvo treba imati na umu da su možda svi desničari nacionalisti, ali za “svoje” nacije, pritom su šovinisti pa se međusobno ne podnose. Drugo, možda jesu desničari rasisti i sve što ljudi poput Trampa vole, ali uglavnom su i antiamerički.

MONITOR: Lideri konzervativaca Liz Trast i Boris Džonson bili su i na Republikanskoj konvenciji u julu… Nazire li se stav vladajućih Laburista prema novoj američkoj administraciji?

GORDI: Očigledno im ne ide lako. S jedne strane Tramp predstavlja čistu negaciju svih socijaldemokratskih vrednosti za koje se Laburistička stranka zalaže, pa čak i negaciju liberalnih vrednosti Starmerovog krila stranke. S druge strane, Britanija gaji istorijski bliske odnose sa SAD-om i ne bi bilo preterano reći da u određenoj meri zavisi od SAD-a u ekonomskoj i političkoj sferi. Britanski političari pokušavaju da nađu odmeren način da čuvaju taj odnos a da pritom ne gube sav integritet i svo samopoštovanje. Više je nego očigledno da će UK morati da popravi svoje odnose s Evropom. U nekom smislu pomaže to što ovih dana Trampov glasnogovornik Mask napada Starmera i druge britanske zvaničnike, i podržava domaće rasiste u Britaniji, jer to Starmeru daje slobodu da pravi veću distancu od američke politike.

MONITOR: Može li se očekivati da Tramp i njegova administracija-odmah na početku mandata, iskoriste krize vlasti u više evropskih zemalja- posebno u Francuskoj i Njemačkoj, i nametnu već nagoviještene carinske i druge restrikcije?  Šta će biti sa starim evro-atlantskim savezništvom?

GORDI: Ne znam šta će biti s carinskim merama. Razumno bi bilo očekivati nešto nekoherentno u kojemu se ideološko samopokazivanje meša s očiglednim izuzecima od carinske politike za političke podržavaoce i prijatelje.

Alijansa s Evropom svakako ne zauzima visoko mesto na spisku prioriteta dolazeće administracije. Ako gledate onu malu programsku dokumentaciju koju imaju, na primer “Projekat 2025,” videćete da oni gledaju na svet kao na plen koji treba biti podeljen između tri velike sile: SAD, Kine i Rusije. Nema tu mesta za saveznike u Evropi, naročito ne za saveznike koji bi mogli pružati nekakvu alternativu desničarskom fundamentalizmu.

MONITOR: Djeluje da se za Trampov povratak-bar verbalno, najbolje pripremio Mark Rute, generalni sekretar NATO. On je još prije Trampove pobjede rekao da se nje ne treba bojati. Kako se očekuje da SAD krenu da rješavaju pitanja globalnih ratnih žarišta, može li se očekivati da se promijeni stari kritički odnos Trampa prema NATO?

GORDI: Naravno da neće nova vlada SAD-a rešiti globalne sukobe! Neće rešiti ni sukobe unutar sopstvene stranke.

Na pitanje-da li se treba bojati, uglavnom čujem dve priče. Prva priča vam je već poznata, a to je da preti velika opasnost od administracije koju će voditi jedan potpuni ignoramus bez osnovnih vrednosti, koji prezire i demokratiju i fundamentalna načela civilizacije. Druga priča je da su sve te strepnje preterane, da nismo videli do sada nikakve dokaze da taj čovek može da izvede nešto sasvim obično a kamoli nešto ambiciozno-i da će se, uglavnom, nova administracija ponašati kao sve američke administracije do sada, samo u karikaturalnoj formi.

MONITOR: Emanuel Makron je rekao da bi Ukrajina trebalo da smanji svoja očekivanja u vezi sa teritorijalnim aspektom mirovnog rješenja. U vrijeme krize svoje Vlade, Olaf Šolc je telefonom razgovarao sa Vladimirom Putinom. Da li se EU priprema da ne ispusti kakav-takav uticaj na budućnost Ukrajine ali i Evrope?

GORDI: Više je verovatno da će se Evropa potruditi da podržava Ukrajinu i bez američke podrške. I, verovatno, Evropa ima kapacitet za takvu podršku. Ali to neće biti dovoljno da Ukrajina izvojuje pobedu u ratu, ako pod pobedom podrazumeva povratak cele teritorije i eliminaciju opasnosti od nove agresije s ruske strane. Ne može pobediti ni Rusija, ako imamo na umu da je njihov početni cilj bila promena režima u Ukrajini-i to u roku od tri dana. Politički pritisak od SAD-a će, verovatno, učiniti da zaraćene strane moraju da idu na pregovore. Naravno da ne mogu predvideti ishod takvih pregovora, ali najverovatnije će Rusija pristati da vrati neke teritorije u Ukrajini, a Ukrajina će vratiti Kursk.

MONITOR: EU snažno verbalno ali ne tako jasno u svojim aktivnostima, podržavaju integraciju Zapadnog Balkana u njihov prostor. Hoće li Tramp-kako neki polušaljivo komentarišu  –  i u svojoj politici prema ZB, najviše brinuti o svom, i krugu svojih rođaka i prijatelja, političkom  i materijalnom interesu?

GORDI: Rođaka malo ima u regionu, tu bi bila porodica njegove supruge u Sloveniji, pa možda neke sumnjive investicije njegovog zeta po Srbiji i Albaniji. Sve u svemu, nije lako pronaći neki materijalni interes u regionu koji bi mogao značajno uticati na politiku američke administracije. Jedino, kao što je bio slučaj kada je podržao državni udar u kosovskom parlamentu i iskoristio rezultirajuću kratkoročnu vladu da napravi neki spektakl sa šatro dogovorom između Kosova i Srbije, možda će se naći neki trenutak u kojemu neke države u regionu  budu korisne za propagandu. Inače će mu Balkan, srećom, ostati nebitan. Vara se režimska štampa u Srbiji koja misli da je njihova strana nešto dobila izborom Trampa.

MONITOR: Tramp se,-za sada, drži predizbornog obećanja da će carina na kinesku robu biti 60 posto.  Da li Tramp zbog svojih ekonomsko-političkih interesa ali i globalnog uticaja, ovim navodima samo ucjenjuje Si Đinpinga kojeg je, neuobičajeno, pozvao i na svoju inauguraciju?

GORDI: Greška bi bila računati da njegova predizborna obećanja znače bilo šta.

MONITOR: Koliko će pad Al Asada u Siriji i povlačenje Rusije (sem baza), uticati na sudbinu Bliskog istoka i posebno na palestinsko pitanje?

GORDI: Ne mogu predvideti budućnost, naravno, ali jasno je da je uticaj Rusije u regionu u padu, kao i da će Izrael da iskoristi situaciju da ojača svoju poziciju spram Sirije i Libana. Treba napomenuti da novonastala situacija dosta povećava i uticaj Turske u regionu. Teško je ići dalje od toga, pogotovo kada još uvek nisu konsolidirane nove vlasti u Siriji, pa još i ne znamo kakav će im biti politički karakter.

Nastasja RADOVIĆ

Komentari

nastavi čitati

Izdvajamo