Payday loans

Monitor.co.me

Njihovo, a Milovo

E-mail Ispis PDF

radoncic-miloRade Vojvodić, koji će na mjesto direktora javnog servisa zvanično stupiti za nekoliko dana, najavio je ove sedmice da priprema kadrovske izmjene u RTCG i da tu televiziju neće voditi ni po babu ni po stričevima. Kako će na njegovu nepristrasnost uticati poslovne veze sa bivšim premijerom Milom Đukanovićem, nije objašnjavao. Iako je Vojvodić više puta demantovao veze sa Đukanovićem i DPS-om, evidencija Privrednog suda u Podgorici pokazuje da je Vojvodić bio jedan od vlasnika T - mobile, firme koja je osnovala Global Montenegro, kompaniju čiji su vlasnici Milo Đukanović i Vuk Rajković. Rajković je Đukanovićev kum i bivši osnivač dnevnika Publike, Radija Gorica, kao i član uprave Jugopetrola i hotela Fjord.

Đukanović je postao suvlasnik Globala u februaru 2008. godine, nakon što je na račun te firme legao kredit od pet miliona eura dobijen od Hipo alpe adria banke. Kao hipoteka za kredit upisano je zemljište od preko 20 hiljada kvadratnih metara u Budvi, kupljeno naknadno, novcem od kredita. Zanimljivo, plac koji je Đukanović kupio nedavno je bio zahvaćen požarom.

Prema podacima Privrednog suda, osnivač firme Global Montenegro su dvije kompanije: Kia, u stopostotnom vlasništvu Rajkovića, i T – mobile čiji je jedan od osnivača direktor RTCG - Rade Vojvodić. Prema evidenciji, Vojvodić je od septembra do decembra 2006. godine bio vlasnik T-mobile, koja je u januaru 2007. godine osnovala Đukanovićevu Global Montenegro. U to doba, prema registru, vlasnik T- mobile je Dragan Marković, Vojvodićev poslovni partner u više firmi, In Co i Montepano.

Vojvodić je, poznato je, bio direktor IN televizije, koja je zvanično još vlasništvu slovenačke Državne založbe, iako j e prije izvjesnog vremena najavljena njena prodaja grčkim investitorima. Više izvora tvrdilo je da je jedan od skrivenih vlasnika IN TV Stanko Subotić Cane, koji, osim prijateljstva sa Đukanovićem dijeli i dvije međunarodne potjernice za šverc cigareta:italijansku i švajcarsku.

Veze između Stanka Subotića i TV IN ne mogu se pronaći u evidenciji privrednih registara. Ali, poznato je da je WAZ sa kojim je Subotić bio u mnogim medijskim projektima na Balkanu, imao tijesne veze sa Bojanom Petanom, jednim od vlasnika Državne založbe, a prema našem registru on je i u TV IN-u.

U evidenciji DPS-a Vojvodić je među finansijerima vladajuće partije, što je on demantovao.

Kada je Vojvodić izabran za direktora RTCG, nije razmatran mogući konflikt interesa, s obzirom da je on i dalje vlasnik firmi koje se bave medijskim predstavljanjem i djelatnošću reklamnih agencija. Prema zakonu, direktor i članovi Savjeta ne mogu biti ,,lica koja, kao vlasnici udjela, akcionari, članovi organa upravljanja, članovi nadzornih organa ili zaposleni imaju interesa u pravnim licima koja se bave proizvodnjom radio i televizijskog programa".

Vojvodić je izabran većinom glasova Savjeta RTCG. Prethodno je direktor RTCG Branko Vojičić, na inicijativu predstavnika civilnog sektora u Savjetu, smijenjen sa funkcije zbog lošeg gazdovanja televizijom i gubitaka. No, dolazak Vojvodića na čelo državne televizije pokazao je da bivšeg direktora nijesu i smijenili oni koji istinski žele promjene i transformaciju RTCG u javni servis, nego oni koji su ga i postavili. Nije preporučljivo očekivati da će RTCG pod vođstvom Vojvodića krenuti u transformaciju u servis građana.

To što će od decembra RTCG voditi čovjek u bliskim poslovnim vezama sa bivšim premijerom, nije jedini pokazatelj da se vrh vlasti ne želi odreći višedecenijskog uticaja na svoje medije.

Na tender za prodaju državne Pobjede, na čiju se zakonom propisanu privatizaciju čeka skoro deceniju, javile su se dvije firme: Avaz, u vlasništvu Fahrudina Radončića i Media Nea, Borisa Darmanovića, vlasnika podgoričkih Dnevnih novina .

Radončić je prvi otkupio tendersku dokumentaciju, i to nakon što je u razgovoru za Monitor tvrdio da nije zainteresovan za državnu novinu, jer je kako je rekao neprofitabilna, ,,u ogromnim dugovima" i "nije lider na tržištu". Radončić je, poznato je, blizak prijatelj Mila Đukanovića. Pojedini bosanski mediji dovode ga vezu i sa Naserom Keljmendijem, narko bosom sa razgranatom mrežom saradnika i u Crnoj Gori. Radončić je veze sa Keljmendijem demantovao.

Radončić je za Monitor ranije kazao da je njegova odluka konačna i da se neće predomisliti. Šta je uticalo da promijeni mišljenje, nijesmo uspjeli saznati. Nije odgovarao na naše pozive.

Dobro upućeni tvrde da je Vlada Crne Gore u međuvremenu smekšala, te da je spremna smanjiti dio dugovanja Pobjede. Dug Pobjede krajem prošle godine iznosio je 19, 77 miliona eura. Takođe, za budućeg vlasnika Pobjede mogle bi biti interesantne vrijedne nekretnine koju ta medijska kuća posjeduje.

Boris Darmanović, vlasnik kompanije Media Nea koja je u posljednjem času otkupila tendersku dokumentaciju, kaže za Monitor da je njegova kompanija zainteresovana za Pobjedu samo u slučaju da se državna novina oslobodi bar dijela dugova.

Media Nea je, pri tom, otkupila dokumentaciju iako ne ispunjava uslove tendera. Ova kompanija tek se pojavila na tržištu, kao izdavač Dnevnih novina, koje su počele da izlaze tek ove jeseni. Vlada je kao uslove za budućeg vlasnika Pobjede postavila: najmanje trogodišnje iskustvo u obavljanju osnovne djelatnosti , i minimum osam miliona eura prihoda na kraju prošle poslovne godine, te ukupnu aktivu vrijednu 15 miliona eura. Radončićev Avaz ispunjava te uslove.

Media Nea, prema riječima Darmanovića, planira da uključi strane partnere u kupovinu državne novine, kako bi zadovoljila uslove tendera. Darmanović za Monitor kaže da računa na partnerstvo Petrosa Statisa, Grka koji već posluje u Crnoj Gori od Svetog Stefana do KAP-a, ili bar na njegovu pomoć oko povezivanja Media Nea sa grčkom medijskom korporacijom. Plan je da Media Nea, možda Statis i grčka korporacija skupa preuzmu Pobjedu, kaže Darmanović.

Petros Statis je, preko svoje kompanije Adcapital Montenegro, u proteklih nekoliko mjeseci kupio 15 odsto akcija Kombinata aluminijuma. Partner je sa grčkim milijarderom Viktorom Restisom u firmi Adriatic properties, koja je zakupac Svetog Stefana, a koja duguje skoro million eura za zakupninu. Restis je , inače, poslovni partner svrgnutog tajlandskog premijera Taksina Šinavatre, još jednog Đukanovićevog prijatelja, koji je dobio crnogorski pasoš.

Statis je vlasnik firme Adriatic properties 2, koja je jedina opštini Budva dostavila ponudu da sa lokalnim vlastima gradi vile Svetom Stefanu. Na svadbi Statisa, u Crnoj Gori, u svatovima je prema pisanju medija bio i Milo Đukanović.

Statis je jedan od osnivača firme Balkan energy koja je učestvovala u kupovini Rudnika uglja u Beranama, a za koju je više izvora tvrdilo da je firma familije Đukanović. Član odbora direktora Statisove Balkan energy 2009. godine bio je Predrag Drecun, koji je bio direktor Prve banke, u vlasništvu Mila i Aca Đukanovića.

Darmanović je i prilikom osnivanja Dnevnih novina računao na Statisov kapital. Prodaja nedavno osnovane novine, kaže, teče kako je mislio: prodaje par hiljada primjeraka. Da mu treba poslovni partner da bi održao i ovu novinu i sam je više puta govorio.

Darmanović tvrdi da kapital Viktora Restisa, iako je Statis njegov blizak poslovni partner u pojedinim poslovima u Crnoj Gori, ne stoji iza njegovih projekata. Kao ni Milo Đukanović.

,,Nemam nikakve veze sa Đukanovićem. Ni ja, ni Dnevne novine, ni moje firme", kaže on za Monitor. Darmanović, naprotiv, tvrdi da Vladi ne odgovara to što je odlučio da pokuša da sa grčkim partnerima kupi Pobjedu, jer u Vladi, kaže, imaju favorite za privatizaciju državne novine.

Radončić ili Grci? Izgleda da je to manje važno, jer Đukanović svim sredstvima nastoji da osigura uticaj nad medijima koje je i do sada kontrolisao.

Kumovi, svatovi, ili poslovni partneri - svejedno je. Njihovo, a Milovo.


Milena PEROVIĆ-KORAĆ

 

Proslijedi tekst

  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • linkedin
  • MySpace
  • StumbleUpon
  • Twitter
  • wordpress
  • Yahoo

pozovi-sprijeci

fama

 

Monitor u novom broju donosi

Broj 1240. petak 25. jul 2014. godine USKORO... MONITOR - SVJEDOČI, OTKRIVA, OPOMINJE ...

seabreezeuniqa1

logo-hypo-alpe-adria_mneHipotekarna Banka

rekom_baner_150x60mans-markica 

 

Monitor broj 1239

Broj 1239. petak 18. jul 2014. godine DVORSKI OBRAČUNI:Naš Mišković (Marko Milačić...

 

Monitor broj 1238

Broj 1238. petak 11. jul 2014. godine Ko su ruski obavještajci u crnogorskim službamaN...
Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript